اجتماعات مؤمنین یک راهبرد برای تداوم نظام اسلامی است
اجتماعات مؤمنین یک راهبرد برای تداوم نظام اسلامی است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه اخوت ایمانی و رابطه معنوی بهترین راهبرد برای اتحاد ملی است، گفت: در حقیقت اجتماعات مؤمنین یک راهبرد برای تداوم نظام اسلامی است و باید این اتحاد ملی بر محور معنویت شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های نماز عید فطر سرخس، با اشاره به اینکه زکات فطریه یک نماد است، اظهار کرد: کسی رشد می‌کند که بتواند نفس خودش را تزکیه کند و تزکیه مال به زکات است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: به فرموده امام علی علیه السلام هر چیزی زکاتی دارد؛ زکات بدن روزه گرفتن است و زکات علم نشر و تعلیم و یاددادن و آموختن به دیگران است.

 

خطیب نماز عید فطر سرخس عنوان کرد: از ارمغان‌های ماه مبارک رمضان بحث تعاون در کارهای خیر و توجه به زیردستان و نیکی به همسایگان است.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه زکات سلامتی و عافیت، تلاش در اطاعت از خداوند است، افزود: ماه مبارک رمضان تمرین اطاعت و بندگی خدا بود.

 

وی بابیان اینکه فلسفه عید فطر، اجتماع مؤمنین است، تصریح کرد: عید سعید فطر روز دریافت پاداش‌های الهی برای مؤمنین و مؤمنات است.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: هر روزی که مؤمنین در کنار یکدیگر قرار بگیرند و اجتماع کنند آن روز عید است، یعنی خود جماعت دست خداوند را به همراه دارند و مشی و حمد الهی را آشکار می‌کنند.

 

خطیب نماز عید فطر سرخس یکی دیگر از فلسفه‌های عید فطر را یاد خدا دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در سیاست‌گذاری‌ها مهم است، اخوت ایمانی و رابطه معنوی و اعتقادی بهترین راهبرد برای اتحاد ملی است.

 

ارژنگ تأکید کرد: در حقیقت اجتماعات مؤمنین یک راهبرد برای تداوم نظام اسلامی است و باید این اتحاد ملی بر محور معنویت شکل بگیرد.

 

وی اظهار داشت: هر نظامی که پشت سرش این جمعیت‌ها باشد، می‌تواند ادامه پیدا کند، بنابراین این اتحاد و انسجام ملی را باید قدر بدانیم.

انتهای پیام/