اولویت اول جامعه اسلامی حمایت از قدس شریف است/ بدون حضور ایران هیچ صلحی در منطقه غرب آسیا محقق نمی‌شود
اولویت اول جامعه اسلامی حمایت از قدس شریف است/ بدون حضور ایران هیچ صلحی در منطقه غرب آسیا محقق نمی‌شود
فرماندار سرخس با تأکید بر اینکه اولویت اول جامعه اسلامی حمایت از قدس شریف است، گفت: مسلمانان کشورهای اسلامی راه خود را از گروه‌های تکفیری جدا کرده‌اند و به همین دلیل و با محکوم کردن تفکرات این گروه‌ها، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال اهمیت صدچندانی نسبت به سال‌های گذشته دارد، چون ماهیت توطئه‌های دشمنان تغییر کرده است.

حسین سنجرانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه قدس شریف مسئله اصلی جهان اسلام است، اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، چون جهان شاهد پدیده نوظهوری به نام داعش بوده که توسط استکبار جهانی و اجانب ایجاد شده و با تلاش جامعه اسلامی در حال نابودی است.

 

فرماندار سرخس تصریح کرد: مسلمانان کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی راه خود را از گروه‌های تکفیری جدا کرده‌اند و به همین دلیل و با محکوم کردن تفکرات این گروه‌های تکفیری، راهپیمایی روز قدس امسال اهمیت صدچندانی نسبت به سال‌های گذشته دارد چون رنگ و ماهیت توطئه‌های دشمنان مسلمانان تغییر کرده است و به همین جهت مسلمانان آگاه‌تر از گذشته برای حمایت از قدس شریف حضور پیدا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، «فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است» خاطرنشان کرد: قدس شریف ریشه در اعتقادات جوامع اسلامی دارد و به‌نوعی می‌توان مسئله فلسطین را این‌گونه توصیف کرد که فلسطین و قدس شریف به‌عنوان قبله‌گاه اول جهان اسلام در واقع از فروع دین محسوب می‌شود، همانند شعار امربه‌معروف و نهی از منکری که سرور و مولای ما امام حسین علیه‌السلام در این راه شهید شدند.

 

سنجرانی به حوادث تروریستی اخیر در کشور و پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح به تروریست‌های تکفیری اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که علیه مردم و افراد بی‌گناه دست به هر عملی می‌زنند مورد محکومیت همه مسئولان نظام و ازجمله شورای عالی امنیت ملی قرار گرفتند.

 

فرماندار سرخس تصریح کرد: بر این اساس مصوبات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کشور که در اجرای توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری و ریاست این شورا مصوب شد، پاسخ دندان‌شکنی به تروریست‌ها و حامیان آنان داده شد و با اقدام به‌موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با همکاری همه دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفت، موجبات خشنودی ملت ایران و ترس کشورهای حامی تروریست‌ها را فراهم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه ایران کشوری مستقل بوده و از هیچ شخص یا قدرتی برای افزایش توان دفاعی خود اجازه نمی‌گیرد، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی تابه‌حال فکر می‌کردند ایران در حوزه دفاعی و نظامی شعار می‌دهد و اکنون‌که چنین حرکتی را از سوی ایران اسلامی نظاره‌گر بودند به آنان ثابت شد که ایران کشوری است که قدرتمندتر از گذشته در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کند.

 

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: بدون حضور ایران هیچ صلحی در منطقه غرب آسیا و کشورهای منطقه محقق نخواهد شد، چون تفکرات انقلاب اسلامی امروز موردپذیرش کشورهای منطقه و ملت‌های مسلمان قرار گرفته است.

 

سنجرانی بیان کرد: حمایت از قدس شریف و ملت‌های مظلوم مسلمان، در اولویت سیاست خارجی تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

 

وی در پایان با دعوت از همه اقشار جامعه در شهرستان سرخس برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال همچون سال‌های گذشته، اظهار داشت: اقشار، مذاهب، گروه‌ها و احزاب اعم از برادران و خواهران با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر نشان دهند که مردم ایران اسلامی کماکان نسبت به فلسطین دغدغه دارند و اولویت اول جامعه اسلامی دفاع و حمایت از قدس شریف است.

انتهای پیام/