حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اعلام خطر است
حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اعلام خطر است
امام جمعه موقت سرخس تأکید بر اینکه حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اعلام خطر است، گفت: ملتی که در حال طی کردن مسیر است، قطعاً موانعی بر سر راه او وجود دارد که با توکل بر خدای متعال می‌تواند از این موانع عبور کند، همان‌طور که توطئه جنگ تحمیلی را ملت ایران خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: جشن حماسی انتخابات، گوهر عزم و اراده ملی ملت ایران را در مقابل چشم جهانیان به جلوه درآورد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر خلق حماسه کردند و به فرموده مقام معظم رهبری، پیروز این انتخابات مردم و نظام اسلامی بود.

 

وی تصریح کرد: این‌یک موهبت الهی بود که ملت ایران بار دیگر در میدان عمل روسفید شدند.

 

اکبری نیا در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم شب خاطره دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه‌های فرهنگی و دولتمردان به بیانات رهبر انقلاب در این مراسم جامه عمل بپوشانند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان کرد: نباید اجازه داد که فرهنگ جهاد و شهادت از منابع درسی حذف شود؛ اگر از دانش‌آموز و دانشجوی ما روحیه جهاد و شهادت گرفته شود باید شاهد اتفاقات ناگواری در جامعه باشیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه سراسر دفاع مقدس برای مردم ما خاطره است، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمامی دنیا علیه ما جنگیدند و رزمندگان ما سختی‌های زیادی را متحمل شدند، اما باوجود تحمل این سختی‌ها ملت ایران توانست بر تمامی چالش‌ها فائق بیاید.

 

وی با تأکید بر اینکه حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اعلام خطر است، تصریح کرد: ملتی که در حال طی کردن مسیر است، قطعاً موانعی بر سر راه او وجود دارد که با توکل بر خدای متعال می‌تواند از این موانع عبور کند، همان‌طور که توطئه جنگ تحمیلی را ملت ایران خنثی کرد.

 

اکبری نیا در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان و آداب روزه‌داری خاطرنشان کرد: حسن خلق، احسان و افطار و پهن کردن سفره‌های کریمانه، رسیدگی به نیازمندان، تلاوت قرآن کریم و دعا و نیایش از مهم‌ترین آداب روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان داشت: بهترین ساعات در ماه مبارک رمضان لحظه نماز و دعا برای مؤمنان، گرفتاران و امت اسلامی است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: ماه مبارک رمضان یادآور روز قیامت و مردم در این ماه گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنند تا روز قیامت را به یاد بیاورند.

 

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یکی از نشانه‌های روز رستاخیز است، خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام در پایان ماه شعبان خطبه می‌خواندند و مردم را از ماه مبارک رمضان باخبر می‌کردند.

 

اکبری نیا بهترین عمل در ماه مبارک رمضان را ترک محرمات دانست و تصریح کرد: انسان روزه‌دار دو شادی دارد که یکی از این شادی‌ها در دنیا و در موقع افطار بوده و دیگری زمانی است که پروردگارش ملاقات می‌کند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد: در قرق گاه الهی، ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز می‌شود و شیاطین دربند می‌شوند.

انتهای پیام/