انهدام شبکه بزرگ سرقت احشام در شهرستان سرخس
انهدام شبکه بزرگ سرقت احشام در شهرستان سرخس
فرمانده انتظامی شهرستان سرخس از متلاشی شدن باند سرقت به عنف احشام و دستگیری 11 نفر سارق و مالخر در این شهرستان خبر داد.

محسن باقرزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در پی افزایش سرقت‌های به عنف در شهرستان‌های هم‌جوار و انتقال آنان به سرخس، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی سرخس افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی، مأموران انتظامی در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که در قسمت بار خودرو تعداد ۹ رأس گوسفند را به طرز ماهرانه‌ای پنهان کرده بودند مشکوک و دو نفر سرنشین آن را دستگیر کردند.

 

وی تصریح کرد: افراد مظنون در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به سرقت احشام با همدستی شش نفر از دوستان خود از یک دامداری در مشهد اعتراف کردند.

 

باقرزاده بیان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اطلاعات به‌دست‌آمده، طی پنج عملیات، شش عضو دیگر این باند و سه مالخر را دستگیر و احشام سرقت شده را کشف و به مالباختگان تحویل دادند.

 

فرمانده انتظامی سرخس عنوان کرد: متهمان که از افراد باسابقه و دارای جرائم متعدد هستند، تاکنون به سرقت ۱۳۰ رأس گوسفند و گاو در شهرستان‌های مشهد، تایباد، تربت‌جام، فریمان و کلات اعتراف کردند.

 

وی در ادامه به دستگیری ۲۱ خرده‌فروش مواد مخدر در شهر سرخس اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از جرائم، پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با همکاری پلیس‌های تخصصی، یگان امداد و کلانتری ۱۱، تعداد ۲۱ معتاد پرخطر و متجاهر را از سطح شهر سرخس جمع‌آوری و متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

باقرزاده تصریح کرد: به‌منظور سالم‌سازی و پاک‌سازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم، این طرح‌ها با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان سرخس است.

انتهای پیام/