رئیس‌جمهور 70 ساله آمریکا که برای امضای دو فرمان اجرایی تجاری در برابر دوربین‌ها قرار گرفته بود، یادش رفت فرمان‌ها را امضاء کند و اتاق را ترک کرد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که برای امضای دو فرمان اجرایی تجاری در برابر دوربین رسانه‌ها حاضر شده بود، یادش رفت فرمان‌ها را امضاء کند و اتاق محل کنفرانس را ترک کرد.

آنطور که تصاویر نشان می‌دهند، با شروع حرکت ترامپ برای خروج از اتاق، «مایک پنس» معاون اول وی تلاش می کند تا دستش را بگیرد و مانع خروج وی از اتاق پیش از امضای فرمان‌های اجرایی شود.

نهایتاً پنس در مدخل اتاق مجاور موفق به متوقف کردن ترامپ شد ولی رئیس‌جمهور از او خواست که کاغذ حاوی فرمان‌های اجرایی را برای امضاء پیش وی ببرد.

فرمان‌های اجرایی جدید ترامپ برای مقابله با آنچه سوءاستفاده تجاری از آمریکا خوانده شده، امضاء و ابلاغ شد.

ترامپ می گوید که باید موارد عدم رفتار متقابل در معاهدات تجاری با دیگر کشورها احصاء و جلوی ادامه سوء استفاده از آمریکا گرفته شود.

رئیس‌جمهور آمریکا به کسر تراز تجاری آمریکا در تعامل با کشورهای طرف قرارداد تجاری به عنوان شاهدی برای رفتار غیرمتقابل آن کشورها اشاره می‌کند؛ بنطر می‌رسد یکی از اهداف اصلی فرمان‌های جدید ترامپ، چین باشد.

بر اساس آمار مرکز بین‌المللی تجارت، کسر تجاری آمریکا در واردات از چین، در سال ۲۰۱۶ به ۳۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

ترامپ یادش رفت امضاء بزند! +عکس
انتهای پیام/