بازدید ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری سرخ
بازدید ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری سرخ
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر سرخس اظهار کرد: از 25 اسفند پارسال و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس، تاکنون 9 هزار و 800 نفر از امکان تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: از ۲۵ اسفند پارسال و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس، تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از امکان تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس افزود: از این تعداد ۴۷۰ نفر در مراکز اقامتی، هتل‌ها و مراکز اسکان موقت و کمپ و چادر اقامت داشته‌اند.

 

حسینی با اشاره به افزایش حضور گردشگران و مسافران در شهرستان سرخس در نوروز امسال اظهار داشت: بازدید گردشگران و مسافران از اماکن تاریخی، گردشگری و طبیعی سرخس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۳۰ توریست خارجی از کشورهای مختلف از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی شهرستان سرخس بازدید داشته‌اند.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرخس به بازدیدهای نظارتی و بهداشتی از اماکن مختلف خدماتی اشاره و تصریح کرد: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، بیش از ۱۶۰ مورد بازدیدهای نظارتی و بهداشتی از اماکن مختلف صنفی، اقامتی، مراکز بین‌راهی و دفاتر مسافرتی انجام گرفته است که به یک واحد تذکر داده‌شده و برای یک واحد دیگر اخطار کتبی صادر شده است.

 

شهرستان سرخس به دلیل ویژگی‌های خاص اقلیمی و همچنین وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ازجمله کاروانسرای رباط شرف، آرامگاه بابا لقمان، دریاچه بزنگان و دشت‌های شقایق و پیشینه تاریخی غنی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم همواره موردتوجه گردشگران و مسافران بوده و در طول سال هدف گردشگری داخلی و خارجی است.

 

باهدف خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان سرخس از ۲۵ اسفند پارسال تشکیل شده و ۱۳ کمیته موظف به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

انتهای پیام/