«دشت‌های شقایق» جاذبه طبیعی سرخس+ تصاویر
«دشت‌های شقایق» جاذبه طبیعی سرخس+ تصاویر
لباس بهاری دشت و ییلاقات شهرستان سرخس پر از گل‌های شقایق است و وجود این گل‌ها در انتهای سلسله کوه‌های هزار مسجد، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که نوروز هرسال بسیاری از بومیان منطقه و مسافران ترکمنی و ایرانی به شوق چیدن گل به این دشت سرازیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در انتهای شمال شرقی مشهد در مرز ترکمنستان و ایران، با آب شدن برف‌ها بهار کم‌کم خود را از لابه‌لای رود، دشت، درخت و دریاچه عبور می‌دهد و سرسبزی، شکوفه و گل به همراه آواز پرندگان را به ارمغان می‌آورد.

بهار سرخس به‌واقع دیدنی است؛ همین‌که به دشت پا می‌گذاری صدای دل‌انگیز آب خروشان چشمه‌ها، زیبایی خیره‌کننده دریاچه آبی‌رنگ، گاو و گوسفندان و سیاه‌چادرهای عشایر که به ییلاق آمده‌اند، شکوفه‌های درختان و لباس سبزی که دشت و دمن بر تن می‌کند، بوی بهشت را با تمام وجود احساس می‌کنی.

لباس بهاری دشت و ییلاقات شهرستان سرخس پر از گل‌های شقایق است و وجود این گل‌ها در انتهای سلسله کوه‌های هزار مسجد، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که نوروز هرسال بسیاری از بومیان منطقه و مسافران ترکمنی و ایرانی به شوق چیدن گل به این دشت سرازیر می‌شوند.

جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی شهرستان سرخس می‌تواند انتخابی مناسب برای سفر در عید نوروز باشد.

انتهای پیام/