تهدیدات آمریکای فشل حرکت انقلاب اسلامی را متوقف نمی‌کند/ دشمن به دنبال خانه‌نشینی اسلام فراگیر است
تهدیدات آمریکای فشل حرکت انقلاب اسلامی را متوقف نمی‌کند/ دشمن به دنبال خانه‌نشینی اسلام فراگیر است
امام جمعه سرخس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی جلوی زورگویی و قلدری آمریکا و استکبار را گرفته است، اظهار کرد: آن روز که آمریکایی‌ها قدرت داشتند نتوانستند غلطی بکنند و امروز که فشل شده‌اند دیگر تهدیدات آن‌ها تأثیری بر حرکت انقلاب اسلامی ندارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت بنیادین بود که بر اساس آموزه‌های اسلامی و به خاطر ایجاد حکومت اسلامی شکل گرفت.

 

امام‌جمعه سرخس مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی را، اسلامی بودن آن دانست و افزود: امروز حفظ انقلاب اسلامی ضروری‌تر از خود انقلاب است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اسلام، ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و مردم را از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مکتب مترقی اسلامی، رهبری عظیم الشان امام (ره) و نقش مردم به‌عنوان یک تکلیف و ظلم‌ستیزی موجب شکل‌گیری و حرکت انقلاب اسلامی شد.

 

ارژنگ بابیان اینکه از روز اول تمرکز دشمنان برای ضربه زدن به این سه اصل بوده است، اظهار داشت: دشمنان برای اینکه اسلام از زندگی مردم کنار گذاشته شود سکولاریسم را ترویج کردند تا اسلام ناب به حاشیه برود و دین کاری به حکومت نداشته باشد.

 

وی ترویج لیبرالیسم را از دیگر حربه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی تحت عنوان آزادی در این مفهوم دمیدند تا اسلام حقیقی کنار برود و در برهه‌ای دیگر پلورالیسم را مطرح کردند یعنی اینکه دین یک تجربه شخصی است و می‌تواند متکثر باشد.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: اجرای طرح ناسیونالیستی از دیگر توطئه‌های دشمنان بود یعنی اینکه ایران برای ایران باشد و در فتنه ۸۸ شعار آن را هم سر دادند به این دلیل که اسلام فراگیر را خانه‌نشین کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس هجمه به ولایت‌فقیه را توطئه دیگر دشمنان دانست و عنوان کرد: از همان روز اول دشمنان به خاطر اینکه اصل ولایت‌فقیه کمرنگ شود، اصلی که تداوم‌بخش و استمرار حرکت انبیاء الهی و ضامن اجرای احکام اسلامی است به آن هجمه کردند و یکی از این حربه‌ها تقدس زدایی جایگاه رهبری بود که بین رابطه و پیوند مردم و رهبری گسست ایجاد شود اما امروز شاهد ارتباط الهی بین مردم و رهبری هستیم.

 

وی ادامه داد: دشمنان به نهادهای وابسته به رهبری مانند شورای نگهبان قانون اساسی و نهادهای مرتبط با ولایت حمله کردند تا بین دموکراسی و ولایت‌فقیه تضاد ایجاد کنند، اما جمهوری اسلامی ایران دموکراسی واقعی، مردم‌سالاری دینی و قانونی را به‌تمامی دنیا نشان داد.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه امروز مردم با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن جواب تهدید آمریکایی‌ها را دادند، خاطرنشان کرد: امروز هرچه بر توطئه‌های دشمنان افزوده شود، روزبه‌روز به ارادت و عشق مردم به رهبری و انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس به رکن سوم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: حق رأی و مشارکت مردم در مسائل جامعه یکی از عوامل مهمی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت به همین دلیل مشروعیت نظام اسلامی اگر با مقبولیت مردم همراه نباشد کار به‌جایی نمی‌برد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: دشمنان نظام اسلامی همیشه در موقعیت‌های سرنوشت‌ساز مانند انتخابات به دنبال این هستند که مردم را به چند گروه تقسیم کنند تا حضور مردم کمرنگ شود.

 

وی اشاعه فرهنگ غرب، استحاله فرهنگی و برجسته کردن اشتباهات خواص را از دیگر توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که درون نظام اسلامی خدمت می‌کنند باید بدانند که اگر کم‌کاری آن‌ها موجب بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی شود، مرتکب خیانت شده‌اند.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی جلوی زورگویی و قلدری آمریکا و استکبار را گرفته است، تصریح کرد: آن روز که آمریکایی‌ها قدرت داشتند نتوانستند غلطی بکنند و امروز که فشل شده‌اند دیگر تهدیدات آن‌ها تأثیری بر حرکت انقلاب اسلامی ندارد.

انتهای پیام/