شهرستان سرخس ۷ هزار جوان بیکار دارد/ گازرسانی به ۶ روستای پرجمعیت سرخس تا تیرماه ۹۶
شهرستان سرخس ۷ هزار جوان بیکار دارد/ گازرسانی به ۶ روستای پرجمعیت سرخس تا تیرماه ۹۶
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیکاری را معضلی سراسری دانست و گفت: در حال حاضر شهرستان سرخس هفت هزار جوان بیکار دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع سرخس گفت: برخی از پروژه‌های شهرستان سرخس مانند پروژه باند دوم راه مشهد- سرخس بیش از ۱۰ سال و بعضاً ۱۴ سال هنوز نیمه‌تمام مانده است.

 

نماینده سرخس مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامناسب جاده سرخس اشاره و تصریح کرد: تصادفات جاده سرخس به انسان مرتب هشدار می‌دهد که پیگیر تکمیل این پروژه باشد.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: پیمانکارانی در این پروژه فعالیت داشتند که حدود چهار سال کار آن‌ها خوابیده بود و با اعتباراتی که از وزارت نفت گرفتیم، توانستیم بخشی از دیون سابق را پرداخت و فعالیت آن از سر گرفته شد.

 

وی اظهار داشت: قطعه سرخس تا گنبدلی محور سرخس- مشهد که طول آن ۹ کیلومتر است به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل اصلی محور سرخس- مشهد، بخش‌های کوهستانی و تونل‌هایی است که باید به‌طور کامل ساخته شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: همچنین در جاده جدید سرخس پل عظیمی در منطقه چکودر ساخته می‌شود که حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به همین دلیل به دنبال تأمین اعتبارات آن از طریق سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت نفت هستیم تا این گره چندین ساله را باز کنیم.

 

شهرستان سرخس ۷ هزار جوان بیکار دارد

وی در ادامه به موضوع اشتغال جوانان در سرخس پرداخت و اظهار داشت: امروز از تحصیل‌کرده و غیر تحصیل‌کرده در سرخس به دنبال پیدا کردن شغل هستند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیکاری را معضلی سراسری دانست و افزود: در حال حاضر سرخس هفت هزار جوان بیکار دارد.

 

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: به دنبال جذب و افزایش وام‌های خوداشتغالی صندوق امید و کمیته امداد امام (ره) هستیم که هرکسی هر توانمندی در حوزه خوداشتغالی داشت معرفی کنیم.

 

منطقه آزاد سرخس در حال تبدیل شدن به لایحه برای ارسال به مجلس است

وی در ادامه به آخرین وضعیت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری اشاره و عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری شهرستان سرخس در شورای عالی مناطق آزاد کشور به ریاست معاون رئیس‌جمهور تصویب شده و در حال تبدیل شدن به لایحه برای ارسال به مجلس است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد تجاری به این دلیل اتفاق مبارکی است که از آغاز افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سرخس ۲۱ سال می‌گذرد و در این سال‌ها آستان قدس رضوی قریب به ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاشته، اما ثمره‌ای در اشتغال نداشته است.

 

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: با موافقت تولیت آستان قدس رضوی و همکاری که دولت انجام داد، این طرح تبدیل به لایحه منطقه آزاد شده است.

 

وی در ادامه به وضعیت انتقال آب شرب سرخس از سد دوستی اشاره و عنوان کرد: برای انتقال آب شرب سرخس از سد دوستی،  به دلیل کمبود اعتبارات ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال از منطقه دولت‌آباد به سرخس ایجادشده تا از این منطقه آب شرب باکیفیتی وارد شهر سرخس شود.

 

گازرسانی به ۶ روستای پرجمعیت سرخس تا تیرماه ۹۶

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گازرسانی شش روستای پرجمعیت سرخس تا تیرماه سال آینده خاطرنشان کرد: پس از بهره‌برداری این پروژه، شاهد آغاز به کار گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر در نقاط مختلف شهرستان خواهیم بود.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به تشکیل کارگروهی ویژه در آستان قدس رضوی برای پیگیری مشکلات شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: پس از ۳۷ سال روابطی توأم با تنش، تلاشمان بر تعامل و نزدیکی و بهره‌مندی حداکثری از توان آستان قدس رضوی برای مردم سرخس است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فصل جدیدی به‌دوراز اختلافات میان مردم سرخس و آستان قدس رضوی شکل گرفته که باید نفعش را مردم این شهرستان بچشند.

انتهای پیام/