ملت ایران اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی کشور را نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان افراطی بیشترین توهین را به آیت‌الله رفسنجانی کردند
ملت ایران اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی کشور را نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان افراطی بیشترین توهین را به آیت‌الله رفسنجانی کردند
امام‌جمعه سرخس گفت: دشمن و بسیاری از خناسان تلاش کردند اختلاف‌نظرهای میان آیت‌الله رفسنجانی و رهبر انقلاب را بزرگ و وی را از نظام جدا کنند، اما هوش وافر آیت‌الله رفسنجانی موجب شد تا لحظه‌ای از نظام جدا نشود و تا آخرین لحظات عمر خود ارادتش را به رهبری و نظام نشان دهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله رفسنجانی از یاران اصلی انقلاب و از مؤثران شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

 

امام‌جمعه سرخس، آیت‌الله رفسنجانی را یک مبارز و خدمتگزار واقعی برای انقلاب دانست و افزود: جریانات و برخی احزاب همیشه افراط‌وتفریط می‌کنند اما مردم به‌پاس خدمات آیت‌الله رفسنجانی به این دلیل که وابسته به انقلاب اسلامی هستند، اختلاف‌نظرها باعث تفرقه میان آن‌ها نشد و وحدت خودشان را نشان دادند و حضوری گسترده در مراسم ارتحال وی در تهران داشتند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه در عرصه رسانه شاهد تقوای رسانه‌ای نیستیم، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها آن‌قدر بی‌انصافی می‌کنند که انگار هیچ خدمتی در دوران آیت‌الله رفسنجانی صورت نگرفته است، درحالی‌که وی تا آخرین لحظه علاقه خودش را به رهبری و نظام نشان داد.

 

وی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان افراطی که بیشترین توهین‌ها را به آیت‌الله رفسنجانی کردند امروز جای تعجب دارد که به این موضوع تقدس می‌بخشند و به وی ابزار محبت می‌کنند.

 

ارژنگ ادامه داد: قداست بخشیدن به یک مسئول که خطایی نکرده، اشتباه است و از طرف دیگر اینکه خدمات این مرحوم را نبینیم بازهم اشتباه کرده‌ایم.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دشمن مدام به دنبال گسست ملت ایران است، بیان داشت: ملت ایران هرجایی که احساس کند دشمنان در امور داخلی کشور دخالت دارند با مشت محکم دهان او را نرم می‌کنند.

 

وی افزود: دشمن و بسیاری از خناسان تلاش کردند اختلاف‌نظرهای میان آیت‌الله رفسنجانی و رهبر انقلاب را بزرگ و وی را از نظام جدا کنند، اما هوش وافر آیت‌الله رفسنجانی موجب شد تا لحظه‌ای از نظام جدا نشود و تا آخرین لحظات عمر خود ارادتش را به رهبری و نظام نشان دهد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم اشاره و اظهار داشت: جامعه اسلامی باید عزیز، عالم و ازلحاظ اقتصادی مقام باشد و همه این‌ها اگر معرفت دینی همراهش نباشد و دین به معنای واقعی گسترش نیابد، عملیاتی نمی‌شود.

 

ارژنگ بیان داشت: طبق نقل بسیاری از شخصیت‌های تاریخی، اسلام در طول ۵ قرن سرور بود و مسلمانان اساتید اروپاییان بودند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: دانشمندان اروپایی پای درس تمدن اسلامی نشستند و علم و پیشرفت امروز آن‌ها تحت مسلمانان و نظریه‌های اسلام است.

 

وی علت عقب‌ نگه‌داشتن جامعه اسلامی را دولت‌های استعمارگر و مستکبر دانست و تصریح کرد: ۵۰۰ سال جامعه اسلامی پیشرو بود، اما دولت‌های استعماری مانند آمریکا و انگلیس از طریق نفوذ کاری کردند که خودشان در مسائل مختلف آقا و سرور باشند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز علمی که در اختیار غرب است اگر دین همراه آن بود، هیروشیما و ناکازاکی رخ نمی‌داد و گروه‌های تروریستی مانند داعش به وجود نمی‌آمد.

 

ارژنگ بابیان اینکه دشمنان برای عقب نگه‌داشتن کشورهای اسلامی دست به هر کاری می‌زنند، تصریح کرد: دشمن امروز سران مرتجع و بی‌فکر عرب را با شعارهای وطن‌پرستانه سرگرم می‌کند و سرمایه‌های دنیای اسلام را به یغما می‌برد.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: برای پیشرفت جامعه اسلامی باید دولت‌های دست‌نشانده آمریکا و نظام‌های فاسد در کشورهای اسلامی برچیده شوند تا شاهد پیشرفت اسلام باشیم.

 

وی فاصله گرفتن از اسلام ناب را یکی دیگر از عوامل عقب نگه‌داشتن اسلام عنوان کرد و افزود: اگر اسلام ناب در جامعه‌ای اجرایی شود، آن اقتدار و آقایی اسلام برمی‌گردد.

انتهای پیام/