امینی: نمایشگاه کتاب سال سرخس یک رویداد مؤثر فرهنگی است/ اکبری: جامعه کتابخوان ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر اداره می‌شود
امینی: نمایشگاه کتاب سال سرخس یک رویداد مؤثر فرهنگی است/ اکبری: جامعه کتابخوان ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر اداره می‌شود
دوازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، دوازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی شب گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان گشایش یافت.

 

ابوالفضل نعمتی رئیس روابط عمومی پالایشگاه گاز سرخس در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۶ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه کتاب سال سرخس در رقابت با نمایشگاه‌های بزرگ استانی چیزی کم ندارد، خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه کتاب سال سرخس، سالیانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان کتاب وارد شهرستان می‌شود و شاهد استقبال گسترده همشهریان از این رویداد فرهنگی هستیم.

 

یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه نمایشگاه کتاب سال سرخس را یک رویداد مؤثر فرهنگی دانست و گفت: نمایشگاه‌های کتاب و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو کم‌هزینه‌ترین، مؤثرترین و سالم‌ترین فعالیت‌های تربیتی است.

 

وی با تأکید بر اینکه کشورهای توسعه‌یافته و موفق آمار مطالعه آن‌ها با توسعه‌یافتگی برابری می‌کند، تصریح کرد: هرچقدر میزان مطالعه در جامعه کم شود، ضد ارزش‌ها رشد پیدا می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال شهرستان نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب را برگزار می‌کند.

 

حسین اکبری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه این مراسم کتابخانه را پایگاه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: اگر جامعه ما جامعه‌ای کتابخوان شود، آسیب‌های اجتماعی و جرائم کاهش پیدا می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه جامعه کتابخوان ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: به‌جای مونتاژ، تولید کتاب باید در کشور افزایش پیدا کند تا حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشیم.

 

اکبری یکی از الزامات ایجاد تمدن نوین اسلامی را توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: اگر قرار است سبک زندگی ما اسلامی ایرانی باشد باید به کتاب مراجعه کنیم.

 

وی به آمار پایین کتابخانه‌های عمومی در کشور اشاره و تصریح کرد: بسیاری از نقاط روستایی و شهری کشور با جمعیت ۵ هزارنفری تا ۴۰۰ هزارنفری از داشتن کتابخانه عمومی محروم هستند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یکی از وظایف اصلی و اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را ترویج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: برای معرفی بهتر کتاب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرحی را با عنوان «نشست کتابخوان» اجرایی کرده است.

 

اکبری اظهار داشت: از منظر کتابخانه‌های عمومی کشور ما یک سند خواندن در سال ۹۵ داریم که باهدف تبدیل جامعه به جامعه‌ای کتابخوان نشست‌های کتابخوان تعریف شده است.

انتهای پیام/