پالایشگاه سرخس برای تأمین گاز شمال شرق کشور در فصل سرما آمادگی کامل دارد
پالایشگاه سرخس برای تأمین گاز شمال شرق کشور در فصل سرما آمادگی کامل دارد
رئیس بهره‌برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از پایداری تولید گاز طبیعی در سرمای اخیر در شمال شرق کشور خبر داد.

یحیی فیضی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به برودت هوا و ناپایداری جوی در بخش‌های شمال شرق کشور، کارکنان این پالایشگاه با تلاش شبانه‌روزی خود گام‌های مؤثری را در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز برداشتند.

 

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه گاز سرخس اظهار داشت: در سرمای اخیر، پنج واحد تصفیه گاز پالایشگاه روزانه ۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی را فراورش و به خطوط انتقال ارسال کرده است.

 

وی بیان داشت: همچنین در روزهای اخیر برداشت مناسبی از گاز ذخیره‌سازی شده در مخزن شوریجه D انجام گرفت.

 

فیضی افزود: در سال گذشته حداکثر برداشت از تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز بوده است که در سرمای اخیر این مقدار به دوازده و نیم میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه گاز سرخس تأکید کرد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در راستای استراتژی‌های خود، برنامه مدونی برای تعمیرات اساسی و نگهداشت تأسیسات و همچنین پیش‌بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی برای حفظ تولید پایدار در زمستان را دارد.

 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و ورود جبهه هوای سرد به کشور در هفته آینده تمامی تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است.

 

فیضی خاطرنشان کرد: این شرکت آمادگی کامل تأمین گاز مصرفی صنایع و خانگی را در شمال شرق کشور دارد.

 

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه گاز سرخس در پایان خواستار مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی توسط هم‌وطنان به‌خصوص در بخش خانگی شد.

انتهای پیام/