اهمیت تدریس اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مدارس و دانشگاه‌ها
اهمیت تدریس اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مدارس و دانشگاه‌ها
بخش اصلی جنایات وحشتناک و توطئه‌های دولت آمریکا در اسناد خردشده‌ای است که از سفارت این کشور به دست آمد و توسط جوانان مؤمن بازسازی شد؛ حاصل این مدارک تألیف کتاب‌های ارزشمندی بوده که متأسفانه جای آن‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها خالی است.

به گزارش نسیم سرخس، یکی از روزهای تاریخی ایران، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است. این حرکت به‌موقع نشان از جایگاه بصیرتی بالای دانشجویان و عمل به هنگام آنان داشت که امام بزرگوار (ره) از این حرکت به‌عنوان «انقلاب دوم» نام بردند و رهبر معظم انقلاب در مورد این توصیف امام (ره) فرمودند: این توصیف و نام‌گذاری به دلیل توطئه‌ها و خباثت‌های آمریکا در قبل و بعد از انقلاب، بر ضد ملت ایران بود زیرا دولت آمریکا از هیچ تلاش و اقدام رسمی و غیررسمی برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی فروگذاری نمی‌کرد و جوانان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی توطئه‌ی او را خنثی کردند.

 

روز ۱۳ آبان ‌که حادثه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به دنبال آن ۱۶ آذر که رژیم به دانشکده فنی دانشگاه تهران حمله کرد و سه تن از بهترین فرزندان این مملکت را به خاک و خون کشید، به تعبیر مقام معظم رهبری ۱۳ آبان، درواقع روز جوانانِ مؤمن، انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکر است که با اقدام خود در تسخیر لانه جاسوسی، دشمن را از هرگونه حرکت بازداشتند.

 

جنایات و خباثت‌های آمریکا را می‌توان به دو دسته جنایات آمریکا علیه دولت و ملت شریف ایران و جنایات این کشور علیه مردم جهان دسته‌بندی کرد.

 

تحریک مخالفان جمهوری اسلامی، کمک به حرکت‌های تجزیه‌طلب و تروریستی، تجهیز صدام و تحریک او برای حمله به ایران، شلیک موشک هدایت‌شونده از ناو USS Vincennes به هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ ایران ایر بر فراز خلیج‌فارس و کشته شدن تمام ۲۹۰ سرنشین آن‌که شامل ۶۶ کودک بود، که دولت آمریکا هیچ‌گاه عذرخواهی نکرد و به فرمانده آن نشان شجاعت هم داد، حمایت از گروهک‌های تروریستی شرور به‌ویژه در نقاط مرزی ایران، اهانت دائمی به مردم و دولت ایران، طراحی کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، تصرف و حبس دارایی‌ها و اموال ایران، دادن موقعیت نیروهای ایرانی در جنگ تحمیلی به عراق، کودتای نوژه، لشگر کشی و حمله به ایران در واقعه طبس، حمله به سکوی نفتی ایران در خلیج‌فارس، ایران هراسی و اسلام هراسی، تحریم‌های ظالمانه علیه دولت و ملت ایران، تصویب کمک به شورش بعد از انتخابات سال ۸۸، بدعهدی‌های آمریکا در مورد برجام و … فقط بخش کوچکی از جنایات و توطئه های دولت‌مردان آمریکایی است.

 

اما بخش اصلی جنایات وحشتناک و توطئه‌های دولت آمریکا در اسناد خردشده‌ای بود که از سفارت این کشور به دست آمد و توسط جوانان مؤمن بازسازی شد. حاصل این مدارک به‌دست‌آمده، تألیف کتاب‌های ارزشمندی است که متأسفانه جای آن‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها خالی است.

 

اگر نسل جوان و متفکر دانشگاهی با این حقایق و اسناد بیشتر آشنا شوند از تزریق جریاناتی که به دنبال سازش با آمریکا بعدازاین همه جنایات هستند و حل مشکلات کشور را در سازش می‌بینند گرفته می‌شود. آمریکایی که به گفته خود کاندیدهای انتخابات این کشور غرق در مشکلاتی از قبیل، تبعیض نژادی ،فقر، شکاف طبقاتی (تعلق ۹۰ درصد ثروت آمریکا به یک درصد از مردم این کشور)، حقوق بشر، از بین رفتن بنیاد خانواده، بدهی‌های کلان، جنگ‌های فرسایشی در نقاط مختلف جهان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم (گروهک‌های تروریستی) است، چطور می‌تواند مشکلات ما را حل کند آن‌هم باآن‌همه دشمنی که با ملت، دولت و نظام ایران اسلامی دارد.

 

این عملکرد دولت آمریکا در قبل از انقلاب و بعدازآن موجب شد که در همین دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب بیش از صد صفت را برای آمریکایی‌ها از قبیل آمریکای جنایت‌کار، حیله‌گر، خبیث، دروغ‌گو، بدعهد، فریبکار، از پشت خنجر زن و… بیان کنند. همچنین باید بیان کرد که این عملکرد آمریکا باعث می‌شود که امروز شعار مرگ بر آمریکا در سرتاسر جهان حتی اروپا و جالب است در خود آمریکا هم فریاد زده می‌شود و پرچم آمریکا را به آتش می‌کِشند.

 

اگر دانشگاهیان ما به‌طور منصفانه به این قضایا نگاه کنند، آنگاه به جمله امام که فرمود: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، پی خواند برد.

 

دانشجویان و دانش آموزان باید با این خباثت‌ها و بدعهدی‌های دولت‌مردان آمریکایی بیشتر آشنا شوند و مدارکی که از آن لانه جاسوسی به دست آمد باید در دانشگاه‌ها تدریس شود؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه‌های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.

* مصطفی ربانی- استاد دانشگاه

انتهای پیام/