جمعیت خراسان رضوی رو به پیری است/ کنترل آسیب‌های اجتماعی باید مهم‌ترین مسئله کشور باشد
جمعیت خراسان رضوی رو به پیری است/ کنترل آسیب‌های اجتماعی باید مهم‌ترین مسئله کشور باشد
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش آمار طلاق و جمعیت 33 درصدی جوان استان خراسان رضوی، آمارها کم‌کم رنگ‌باخته و جمعیت استان رو به پیری است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جعفر قدیری ظهر امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان سرخس گفت: ستاد ساماندهی جوانان اتاق فکری برای طرح مسائل جوانان و فرصت مغتنمی برای پیگیری مشکلات آنان است.

 

معاون توسعه امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: یکی از برنامه‌های ستاد ساماندهی جوانان، ظرفیت‌سازی برای اشتغال جوانان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رشد و پویایی آن‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، عنوان کرد: برخی آمارها به خصوص در حوزه بیکاری و طلاق در خراسان رضوی نگران‌کننده است.

 

قدیری تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق و جمعیت ۳۳ درصدی جوان استان خراسان رضوی، آمارها کم‌کم رنگ‌باخته و جمعیت استان رو به پیری است.

 

معاون توسعه امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه بابیان اینکه ۱۲ موضوع در ستاد ساماندهی جوانان پیگیری می‌شود، افزود: اشتغال و ازدواج جوانان و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه نشاط و شادابی، عمق‌بخشی به هویت‌های مذهبی جوانان، مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکیل خانه جوانان در شهرستان‌ها، سواد رسانه‌ای، کتاب و کتاب‌خوانی و محیط زیست از مهم‌ترین مسائلی است که در ستاد ساماندهی جوانان پیگیری می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مطالعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: در کشورهایی که جوانان و نوجوانان او با کتاب و کتاب‌خوانی مأنوس هستند، از خشونت دوری کرده و مهربانی و عطوفت در نزد آن‌ها پررنگ‌تر است.

 

قدیری بیان داشت: متأسفانه در بین کشورهایی که مردمشان کتاب‌خوان هستند، آمار کشور ما خوشایند نیست که به همین نسبت نزاع‌های خیابانی نیز افزایش یافته است.

 

معاون توسعه امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان خراسان رضوی بر اساس تحقیقات انجام‌شده به‌جز نقش انتظامی و آموزش و پرورش، برنامه‌های تفریحی سالم و ورزشی نقش ۴۱ درصدی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در مقوله فضای مجازی دارد.

 

وی در پایان گفت: آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که خراسان رضوی در خشونت رتبه ۱۵ دهم کشور را دارد به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان تمهیداتی در مرکز استان ازجمله راه‌اندازی کلینیک‌های مدیریت و کنترل خشم انجام داده است.

انتهای پیام/