بازدید گردشگران گروه پرشین کمپرز ایران از غار مزدوران سرخس+ تصاویر
بازدید گردشگران گروه پرشین کمپرز ایران از غار مزدوران سرخس+ تصاویر
گردشگران گروه پرشین کمپرز ایران با شعار «دور ایران در 40 روز در مرزهای امن و آسوده»، به غار مزدوران سرخس رسيدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، علی‌اکبر اکبری شهردار شهر ییلاقی مزداوند با حضور در محل غار از گردشگران ایرانی استقبال کرد و در مورد پیشینه تاریخی غار مزدوران که به هزاره اول قبل از میلاد می‌رسد توضیحاتی داد.

 

وی که شهردار صلح توسط شهردار هیروشیما لقب گرفته بابیان اینکه غار مزدوران به ثبت جهانی رسیده است، برای گردشگران در گروه پرشین کمپرز آرزو کرد برای حضور در مرزهای کشور سفری ایمن و بانشاط داشته باشند؛ اکبری همچنین با امضای پوستر به عضویت این گروه گردشگری پیوست.

 

شهر ییلاقی مزداوند مرکز بخش مرزداران سرخس در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق مشهد مقدس واقع شده است.

 

توسعه گردشگری گره‌گشای مشکلات شهر مزداوند است 

علی‌اکبری اکبری در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مهم‌ترین فعالیت شورای شهر و شهرداری مزداوند در راستای جذب گردشگر، زیباسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر مزداوند و توسعه اماکن گردشگری است.

 

وی افزود: ورودی یک شهر شناسنامه و آینه تمام‌نما و معرف هویت ویژه آن منطقه است و یک مسافر یا گردشگر در ورودی شهر اولین بازدید خود را انجام می‌دهد که این بازدید اولیه تأثیر به سزایی در افزایش تمایل وی برای بازدید از دیگر مناطق شهر دارد.

 

شهردار مزداوند در ادامه به تشریح برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: شهرداری مزداوند در دو سال اخیر با جذب اعتباراتی از محل دو درصد نفت توانست نسبت به خرید زمین مقابل غار مزدوران و احداث طرح پارک گردشگری غار و طرح دهکده گردشگری مزدوران گامی ارزشمند برای توسعه گردشگری شهری بردارد.

 

اکبری ادامه داد: غار مزدوران می‌تواند زمینه اجرایی شدن طرح دهکده گردشگری مزدوران را فراهم کند.

 

وی از سرمایه‌گذاران خواست تا برای حضور در مزداوند و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به رفع مشکل اشتغال جوانان و از همه مهم‌تر ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی کمک کنند.

 

شهردار مزداوند اظهار داشت: ازآنجاکه زیبایی و جذابیت ورودی‌های شهر نقش بسیار مهمی در جذب و اتراق مسافران و گردشگران در داخل شهر دارد، تکمیل و بهسازی پروژه پارک منابع طبیعی ورودی شهر مزداوند پیامدهای بسیار مثبت اقتصادی در زمینه جذب گردشگر را به دنبال دارد.

 

وی در خصوص میزان هزینه‌های انجام‌شده نیز عنوان کرد: مطالعه پروژه پارک گردشگری غار مزدوران آغاز و در دو سال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای مطالعه و اجرای پروژه اعتبار پیش‌بینی و هزینه شده که برای  خاک‌برداری ۳۵۰۰ مترمربع، احداث پلکان و سنگ‌فرش، ایجاد ۲۰۰ مترمربع فضای سبز، ۳۰۰ مترمربع در سال ۹۵ و آب‌نما و احداث ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی انشعابات برق و آب پرداخت شده است.

 

اکبری تصریح کرد: در سال ۹۵ برای تکمیل پارک نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی که موافقت‌نامه آن با سازمان مدیریت امضا و پس از تخصیص ادامه کار انجام می‌شود.