جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:در اجرای رزمایش‌ها و تمرینات رزمی از طرح های مصوب استفاده می‌کنیم یعنی در هر استان و منطقه‌ متناسب با تهدیداتی احتمالی آن منطقه، تمرینات دفاعی و امنیتی را انجام می‌دهیم.
به گزارش نسیم سرخس، سردار «علی فضلی» فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: رزمایش برای تمامی نیروها تعاریف جداگانه‌ای دارد و هر نیرویی متناسب با ماموریت‌های ذاتی به اجرای تمرینات رزمی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه طبیعتا تعامل و هماهنگی بین نیروهای مسلح وجود دارد افزود: برخی اوقات طرح‌های مشترکی داریم که براساس این طرح‌ها با عزیزان ارتش، ناجا و سپاه پاسداران در حوزه های دفاعی و امنیتی کار مشترک رزمایشی را انجام می‌دهیم.

سردار فضلی ادامه داد: مثلا در استان خوزستان که برادران ارتشی ما در آنجا رزمایش دارند تعدادی از گردان‌های بسیج تحت امر و کنترل این عزیزان قرار می‌گیرند و رزمایش را تقویت می‌کنند یا در جایی که برادران نیروی انتظامی ماموریت دارند تعدادی از گردان‌های بسیجی آنها را تقویت می‌کنند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هنگامی‌که بسیج در مناطقی از کشور رزمایش انجام می‌دهد حضور و پشتیبانی نیروهای چهارگانه سپاه پاسدارن، ارتش و نیروی انتظامی را شاهد هستیم همه آنها به ما کمک و یاری می‌رسانند چون بسیج یعنی مردم و نیروی مردمی با ظرفیت دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها تمرینات نظامی را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس رزمایش برگزار می‌کند، تعدادی از نیروهای ما در قالب گردان‌های بسیجی تحت امر این عزیزان هستند و همچنین تعدادی دیگر از گردان های بسیج که ماموریت دفاع از سواحل را عهده دار هستند در قالب قرارگاه نیروی زمینی که دفاع از ساحل را بر عهده دارد جزو ارباب جمعی آن قرارگاه محسوب شده و به انجام ماموریت می‌پردازند.

سردار فضلی گفت: حقیقتا همه استاندارن، فرماندارن، ائمه جماعات در شهرستان‌ها، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در انجام رزمایش های گردان های الی بیت المقدس سهم و نقش داشته و ما را یاری می‌کنند و همچنین ارتش و سپاه و نیروی انتظامی هم ما را یاری می کنند که جا دارد از تمامی این عزیزان تشکر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیگر در سناریوی رزمایش‌ها دشمن فرضی نداریم، افزود: سعی بر این است که در اجرای این رزمایش‌ها و تمرینات رزمی از طرح های مصوب استفاده کنیم یعنی در هر استان و منطقه‌ متناسب با تهدیداتی احتمالی آن منطقه، تمرینات دفاعی و امنیتی را انجام می‌دهیم.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: به‌حمدالله امروز نیروهای مسلح همچون گذشته از هوشیاری و هوشمندی لازم در احصا و برخورد با تهدیدات برخوردارند و در حالیکه در کار ذاتی همدیگر دخالت نمی‌کنند که باعث تضعیف واحد خاصی بشود در حوزه‌های ماموریتی مکمل و تقویت کننده یکدیگر هستند.

منبع: دفاع پرس
 انتهای پیام/