نظام بیمه‌ای مهم‌ترین چالش‌ نظام سلامت/ کمیسیون تلفیق پیگیر واگذاری سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت است
نظام بیمه‌ای مهم‌ترین چالش‌ نظام سلامت/ کمیسیون تلفیق پیگیر واگذاری سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت است
قاضی زاده هاشمی مهم‌ترین چالش‌ نظام سلامت را عدم پاسخگویی مناسب بیمه‌ها دانست و گفت: کمیسیون تلفیق پیگیر واگذاری تصدی گری سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده است، گفت: این برنامه در قالب ۳۵ ماده تنظیم شده است که بخش محدودی از آن به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس رسماً کار خود را آغاز کرده و پیشنهادهای کمیسیون‌های مختلف نیز اخذ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون سیاست‌گذاری‌های ویژه‌ای برای حوزه سلامت داریم، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها که با جدیت در حال پیگیری توسط کمیسیون تلفیق بوده، واگذاری تصدی‌گری سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان است.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان، عدم پاسخگویی مناسب بیمه‌ها به سازمان پزشکی کشور، پزشکان و بیمارستان‌های ما است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اصرار داریم که یک درصد از مالیات ارزش‌افزوده به حوزه سلامت اختصاص یابد، تصریح کرد: این یک درصد می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای برای توسعه نظام سلامت و بیمارستان‌ها، ارائه خدمات به نقاط محروم و کم برخوردار، ایجاد خانه‌های بهداشت روستایی، ایجاد اورژانس‌های جاده‌ای و تقویت کادر پزشکی و درمانی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر تخصیص این یک درصد تا ۵ سال آینده تداوم داشته باشد و نظام بیمه‌ای که یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت بوده ساماندهی شود، در پایان برنامه ششم توسعه شاهد وضعیت مطلوب‌تری در حوزه سلامت کشور خواهیم بود.

 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به راه‌اندازی دی کلینیک صنعت نفت در شهرستان سرخس، خاطرنشان کرد: دی کلینیک زیرساخت ممتازی برای حوزه سلامت شهرستان بوده و وزارت نفت به دلیل عملیاتی بودن منطقه سرخس در حوزه نفت و گاز، حاضر به راه‌اندازی این دی کلینیک شد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تکمیل کادر متخصص درمانی این دی کلینیک توسط وزارت بهداشت، در مرحله بعد این دی کلینیک می تواند مکمل بیمارستان لقمان شهرستان باشد تا ما بتوانیم یک مجتمع عالی سلامت و یا یک دانشکده حوزه پرستاری را در سرخس تأسیس کنیم.

انتهای پیام/