امام سجاد (ع) نهایت انقلابی گری را در اسارت نشان دادند/ اسرای کربلا جلوی تحریف تاریخ را گرفتند
امام سجاد (ع) نهایت انقلابی گری را در اسارت نشان دادند/ اسرای کربلا جلوی تحریف تاریخ را گرفتند
امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر تبیین نقش اهل‌بیت علیهم‌السلام در ماندگاری قیام عاشورا گفت: امام سجاد علیه‌السلام و اسرای کربلا در دوران اسارت نهایت انقلاب گری را از خود نشان دادند و با سخنرانی و افشاگری، کسانی که در اوج قدرت بودند را به ذلت کشاندند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اهمیت و جایگاه زکات گفت: یکی از سرمایه‌های انسان علم است و زکات علم، تعلیم و آموختن اندوخته‌های انسان به دیگران است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس معروف‌ترین زکات را زکات مال دانست و تصریح کرد: رعایت احکام زکات واجب است و در اکثر آیات قرآن در کنار نماز به آن پرداخته شده است.

 

شریعتی بابیان اینکه پرداخت زکات اموال انسان را بیمه می‌کند، اظهار داشت: زکات در ردیف مهم‌ترین عبادت‌ها قرار گرفته و در بسیاری از موارد همراه با نماز ذکر شده است.

 

وی در ادامه با تقدیر از هیئت‌های مذهبی شهرستان در برپایی باشکوه مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: حادثه کربلا، حادثه بزرگی است و هیچ مصیبتی در عالم از مصیب امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌تر نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و نقش اهل‌بیت علیهم‌السلام در ماندگاری این قیام عظیم خاطرنشان کرد: اگر اسارت اهل‌بیت علیهم‌السلام نبود، حادثه کربلا در کربلا می‌ماند.

 

شریعتی افزود: آن چیزی که حادثه کربلا را زنده نگه داشت و نگذاشت دستگاه جهنمی یزید تاریخ را تحریف کند، حرکت اسرای کربلا بود.

 

امام‌جمعه موقت سرخس عنوان کرد: امام سجاد علیه‌السلام و اسرای کربلا در دوران اسارت نهایت انقلاب گری را از خود نشان دادند و با سخنرانی و افشاگری، کسانی که در اوج قدرت بودند را به ذلت کشاندند.

 

وی ماندگاری قیام عاشورا را از برکت اسرای کربلا دانست و گفت: با افشاگری و حرکت اسرای کربلا دستگاه جهنمی یزید قفل شد و اولین نفرین‌ها به یزید در خانه خود او صورت گرفت.

انتهای پیام/