سرمنشأ تمامی فتنه‌ها حب به دنیا است/ اشرافی گری همچنان در بین برخی مسئولان وجود دارد
سرمنشأ تمامی فتنه‌ها حب به دنیا است/ اشرافی گری همچنان در بین برخی مسئولان وجود دارد
امام‌جمعه سرخس اشرافی گری، غارت بیت‌المال و فساد در امت را از عوامل مهم زمینه‌ساز قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب اشرافی گری را نکوهش می کنند، اما اشرافی‌گری همچنان در بین برخی مسئولان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آثار تربیتی نهضت امام حسین علیه‌السلام گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا، درس جهاد و شهادت بود و ابی‌عبدالله علیه‌السلام و یاران صدیق ایشان به این مسئله باور قلبی داشتند.

 

امام‌جمعه سرخس اتکا به خداوند و تکریم مؤمنان را یکی دیگر از درس‌های نهضت امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین پشتوانه رزم‌آوران کربلا اعتقاد به عرصه قیامت بود.

 

ارژنگ تصریح کرد: انسان‌ها در بسیاری از جنگ‌ها و موضوعات مختلف به‌عنوان ابزار به کار گرفته می‌شوند، اما در مکتب عاشورا مؤمن تکریم می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس جهاد با نفس و ایثار را از درس‌های دیگر قیام عاشورا برشمرد و گفت: اوج ایثار، ایثار خون است و ابی‌عبدالله علیه‌السلام نخستین ایثارگر قیام عاشورا بودند.

 

وی تکلیف گرایی را از دیگر آثار تربیتی نهضت امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد و افزود: انسان باید احساس کند که وقتی نیاز به ادای تکلیف شد، لحظه‌ای نباید تعلل داشته باشد، همان‌طور که یاران حسین علیه‌السلام در عمل به تکلیف لحظه‌ای کوتاهی نکردند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به عبرت‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: ضمانتی نیست که قیام عاشورا دوباره تکرار نشود و انسان در صف یزیدیان نیفتد، مگر اینکه از این قیام عبرت گرفته و در صف حق قرار بگیرد.

 

ارژنگ یکی از عوامل زمینه ساز قیام عاشورا را حب دنیا و دنیاگرایی عنوان کرد و افزود: سرمنشأ تمامی فتنه‌ها حب به دنیا است و اگر محبت به دنیا در دل انسان زیاد شود، عقل‌گرایی فاسد شده و به تعبیر امام علی علیه‌السلام قلب از شنیدن کر می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس رنگ باختن معنویات و کنار گذاشتن وصایای نبی مکرم اسلام را از دیگر عوامل زمینه ساز قیام عاشورا برشمرد و بیان داشت: چراغ غیرت دینی در زمان یزید خاموش و قرآن و دین تحریف شد.

 

وی با تأکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام برای احیای دین قیام کردند، اظهار داشت: وقتی تحریف در دین اتفاق افتاد، انحراف در رهبری شکل گرفت و ارزش‌های اسلامی نیز کنار گذاشته شد.

 

امام‌جمعه سرخس غارت بیت‌المال و فساد در امت را از عوامل مهم زمینه‌ساز قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: فساد در امت و بی‌تفاوتی و تساهل در دین موجب به وقوع پیوستن حادثه جانگداز کربلا شد.

 

وی افزود: با وجودی که رهبر معظم انقلاب اشرافی گری را نکوهش می کنند، اما اشرافی‌گری همچنان در بین برخی مسئولان وجود دارد.

 

ارژنگ تصریح کرد: اگر جامعه نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشد، قیام عاشورا دوباره تکرار می‌شود و انسان‌ها زیر پای اشرار قرار می‌گیرند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: باید با نگاه عبرت به حادثه عظیم کربلا نگاه کنیم و در گروهی قرار نگیریم که نسبت به دین و غیرت دینی بی‌تفاوت باشیم.

انتهای پیام/