غربت و عزت رهبران کوچک جهان اسلام
غربت و عزت رهبران کوچک جهان اسلام
شهادت ناجوانمردانه «محمدالدوره» نوجوان 12 ساله فلسطینی در سال 2000 میلادی، آغاز انتفاضه و فریادهای مظلومانه «رهبران کوچک» این سرزمین غریب و مظلوم با دست‌خالی و نبرد تن به تانک آنان علیه رژیم تادندان‌مسلح و کودک کش صهیونیستی شد.

به گزارش نسیم سرخس، شهادت ناجوانمردانه «محمدالدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در سال ۲۰۰۰ میلادی، آغاز انتفاضه و فریادهای مظلومانه «رهبران کوچک» این سرزمین غریب و مظلوم با دست‌خالی و نبرد تن به تانک آنان علیه رژیم تادندان‌مسلح و کودک کش صهیونیستی شد.

 
محمد ۱۲ساله بی‌پناه پشت سر پدرش پناه گرفته بود که در برابر لنز دوربین‌های فیلم‌برداری تصویرنگاران و در برابر چشم‌ها و دهان‌های بسته افکار عمومی و بعضاً مدعی حقوق بشر، مورد اصابت گلوله خشم دژخیمان شیطانی صهیونیزم قرار گرفت و در آغوش پدر به آسمان پرکشید.

 
تصویری که بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی در جهان پخش شد؛ ولی این کودک کشی و نسل‌کشی نه‌تنها تمام نشد که این جنایات فجیع با دستور اتاق‌های فکر مشترک غرب و صهیونیست را هنوز در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و کشورهای مسلمان شاهدیم؛ رئیس مواجب‌بگیر سازمان ملل هم بیشتر از رگبار گلوله‌های اسرائیلی فقط عرق ریخت ازبس‌که محکوم کرد و هیچ کار نکرد.

 

 

مادران غم دار فلسطینی وقتی کودکان و نوجوانان خود را با چشمان اشک‌بار به مدرسه و کلاس درس می‌فرستند، باوجود تانک‌ها، نفربرها، بلدوزرها و سربازان مسلح مست اسرائیلی، امیدی به بازگشت فرزندانشان ندارند؛ فرزندانی که عکس پدران و بستگان شهیدشان را در دفتر،کتاب و کیف مدرسه‌شان و خاطرشان دارند و بارها مرگ را در آغوش گرفتند و صحنه‌های قتل و عام هم‌وطنان خود را دیده‌اند.

 
هرچند شاهدیم که نظام استکبار درصدد حذف واژه‌هایی چون جهاد، شهادت و دفاع از کتب درسی در کشورهای اسلامی  هستند اما کودکان و نوجوانان فلسطینی این واژگان را نه در کتاب و کلاس، که در جان و روح خود درک و به‌صورت عینی و عملی و ملموس در زندگی روزانه خود دیده‌اند.

 
زنگ مدرسه و زنگ مقاومت و ایثار در کشور ما تقارن دارد با زنگ دفاع، مقاومت و ناقوس جنگ در غزه و کرانه باختری و این تقارن مبارک، ارزنده و درس‌آموز است.

 
محاصره، جنگ، ترور، زندان، شکنجه، آوارگی، فقر و گرسنگی، کمبود دارو و امکانات و بعضاً محرومیت از تحصیل، از کودکان و نوجوانان فلسطینی «حسین فهمیده‌هایی» ساخته که با استعانت از تعبیر پدر مقاومت امام روح‌الله رضوان‌الله تعالی علیه از این حماسه‌سازان می‌توان به‌عنوان رهبران کوچک جهان اسلام یاد کرد.

 
در کلاس مقاومت فلسطین، نیمی از پسران ۱۲ ساله فلسطینی آموخته‌اند و اظهار می‌کنند که شهادت بهترین اتفاق زندگی یک انسان است و در آرزوی شهادت‌اند و می‌دانند که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد آنان بزرگ شوند و اگر کشته و حذف نشوند هر روز بزرگ و بزرگ‌تر و فهمیده‌تر می‌شوند و در مسیر آزادی و رهایی بیت‌المقدس و سرزمین آبا و اجدادی‌شان برای جهاد و دفاع و شهادت مصمم‌تر و قوی‌تر می‌شوند و با خون‌های پاک خود نهال مقاومت را تقویت می‌کنند.

 

این کودکان و نوجوانان بزرگ فرزندان شهدای مقاومت فلسطین‌اند که مسیر هدایت، آزادگی و آزادی‌خواهی پدرانشان و بزرگانشان را ادامه می‌دهند.

 

نهم مهرماه مصادف با سالروز شهادت مظلومانه «محمدالدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در کشورمان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان  فلسطینی نام‌گذاری شده و چه خوب است باهدف ترویج فرهنگ شهادت و جهاد، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس نواخته شود و همزمان با هفته دفاع مقدس داستان مظلومیت، صلابت، شجاعت و مقاومت رزمندگان ۸ سال جنگ نابرابر تحمیلی علیه کشورمان و رزمندگان، جوانان و نوجوانان فلسطینی و ایرانی حماسه‌ساز برای نسل جدید تبیین و تشریح شود.

یادداشت: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/