تحصیل ۱۹ هزار دانش‌آموز در مدارس سرخس/ دریافت اجباری پول از دانش‌آموزان ممنوع است
تحصیل ۱۹ هزار دانش‌آموز در مدارس سرخس/ دریافت اجباری پول از دانش‌آموزان ممنوع است
مدیر آموزش‌وپرورش سرخس گفت: در سال تحصیلی جدید 275 آموزشگاه شهری و روستایی در قالب 905 کلاس آماده تحصيل 19 هزار دانش‌آموز در شهرستان است.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید دو آموزشگاه در شهر سرخس و روستای حسن‌آباد بهره‌برداری می‌شود، گفت: ۲۷۵ آموزشگاه شهری و روستایی در قالب ۹۰۵ کلاس آماده تحصیل ۱۹ هزار دانش‌آموز در شهرستان است.

 

دادمحمدی خاطرنشان کرد: ۱۱ مدرسه عشایری نیز در سطح شهرستان فعال است و ۶۰ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس به جذب ۹۸ معلم جدید بومی در آموزش‌وپرورش سرخس اشاره کرد و افزود: با توجه به سازماندهی دقیق نیروی انسانی که بر اساس عدالت آموزشی انجام می‌شود، با اضافه شدن این تعداد معلم جدید به بدنه آموزش‌وپرورش سرخس با انتقال برخی از معلمان غیربومی نیز موافقت شده است.

 

وی شعار امسال آموزش‌وپرورش را «مدرسه کیفی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی» عنوان کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید آموزش‌وپرورش سرخس در تعلیم و تربیت تمام ساحتی، توجه ویژه‌ای به مسائل اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان دارد که بر این اساس اقامه نماز اول وقت، ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار گرفته است.

 

دادمحمدی درباره دریافت پول‌های اجباری از دانش‌آموزان گفت: به‌جز حق بیمه دریافت اجباری پول از دانش‌آموزان در مدارس دولتی ممنوع بوده و به همین منظور تیم نظارتی تشکیل دادیم تا بر این کار نظارت داشته باشند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در ادامه به کمک‌های آستان قدس رضوی به دانش‌آموزان نیازمند سرخسی اشاره و عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید بر اساس نیازسنجی که انجام شد، ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر از طرف آستان قدس رضوی به دانش‌آموزان نیازمند سرخسی اهدا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال بخش زیادی از مدارس شهرستان باهمت گروه‌های جهادی بازسازی شد تا دانش‌آموزان بانشاط بیشتری به تعلیم و تربیت بپردازند.

انتهای پیام/