روزبه‌روز به آثاری که با افکار ناب اسلامی زاویه دارد، افزوده می‌شود/ نیروهای متعهد به‌نظام در حوزه فرهنگ پیشگام شوند
روزبه‌روز به آثاری که با افکار ناب اسلامی زاویه دارد، افزوده می‌شود/ نیروهای متعهد به‌نظام در حوزه فرهنگ پیشگام شوند
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت به‌صورت جدی در حوزه فرهنگ حضور ندارد و روزبه‌روز شاهدیم به تعداد آثاری که با افکار ناب اسلامی زاویه دارد، افزوده می‌شود.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: پیروزی در جنگ تحمیلی نیازمند اقدامی انقلابی بود که رزمندگان اسلام با وحدت و انسجام و تبعیت از فرماندهی کل قوا توانستند فتح بزرگی را در حوزه نظامی انجام دهند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه امروز موانعی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد، افزود: رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور نیز نیازمند اقدامی انقلابی است که پیش‌ازاین مقام معظم رهبری در هر حوزه‌ای وظیفه و راه را برای مردم و مسئولان ترسیم کرده‌اند.

 

وی بابیان اینکه در عرصه اقتصادی کشور با تحریم‌ها و رکود گسترده‌ای مواجه است، خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی امروز در زندگی روزمره و معیشت مردم ایجاد شده است که راه‌حل این مشکلات، فقط اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

حسینی اظهار داشت: شعار در زمینه اقتصاد مقاومتی زیاد داده می‌شود، اما شاهد عمل و اقدامی در این زمینه نیستیم و گزارشات نیز، اقدامات روزمره دستگاه‌های اجرایی است.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: باید به اقتصاد مقاومتی باور و اعتقاد داشته باشیم و نگاهمان به ظرفیت‌های درونی کشور باشد تا بتوانیم از این وضعیت رهایی پیدا کنیم.

 

وی عنوان کرد: اینکه دست روی دست بگذاریم که خارجی‌ها و غربی‌ها مشکلات ما را حل کنند محال است، چون کشوری مانند مصر که سردمدارانش غلام حلقه‌به‌گوش و وابسته به غرب بودند، امروز از وضعیت نابسامان اقتصادی مردمش رنج می‌برند.

 

حسینی بابیان اینکه امروز در حوزه فرهنگ با یک هجمه گسترده فرهنگی علیه ایران اسلامی روبرو هستیم، گفت: امروز دشمنان با کمک نفوذی‌های داخلی از ابزارهای مختلفی چون کتاب، فیلم، هنرهای تجسمی، بازی‌های رایانه‌ای و موسیقی بهره می‌گیرند تا به هدفشان برسند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در مقوله فرهنگ را ضروری دانست و تصریح کرد: فرهنگ از شئون ولی‌فقیه در کشور است، یعنی همان‌طور که در نیروهای مسلح، فرماندهی معظم کل قوا رهبری است در مسئله فرهنگ نیز این دولت نیست که سیاست‌گذاری می‌کند، بلکه سیاست‌های کلان نظام توسط رهبری ابلاغ می‌شود.

 

وی بابیان اینکه برخی مسئولان از مواضع رهبری در مقوله فرهنگ عدول کرده‌اند، گفت: بی‌توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی موجب شد که رهبر معظم انقلاب در سه سال اخیر فقط یک‌بار در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند، درحالی‌که پیش‌ازاین حضرت آقا به‌جز بازدید از نمایشگاه در جلسه‌ای به درد و دل ناشران نیز گوش می‌دادند.

 

حسینی افزود: دولت به‌صورت جدی در حوزه فرهنگ حضور ندارد و در حوزه‌های چون کتاب، موسیقی و فیلم حمایتی از نیروهای ارزشی و انقلابی صورت نمی‌گیرد و روزبه‌روز شاهدیم به تعداد آثاری که با افکار ناب اسلامی زاویه دارد، افزوده می‌شود.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال کتاب‌هایی داشتیم که مرزهای اخلاقی را زیر پا گذاشتند و این با رویکرد نظام در مقوله فرهنگ متضاد است و ما را از مقصد دور می‌کند.

 

وی بابیان اینکه امروز عده‌ای ژست روشنفکری می‌گیرند و از نیروهای انقلابی غافل هستند، تأکید کرد: در حوزه فرهنگی باید نیروهای متعهد به‌نظام پیشگام باشند و از ظرفیت نهادهای ارزشی و انقلابی چون سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری شهرداری‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی امام (ره) و بسیج و سپاه استفاده شود.

انتهای پیام/