پاس شدن یک واحد آمریکاشناسی مهمترین دستاورد برجام بود/ نظارت ها در دستگاه های اجرائی کافی نیست/ شایسته سالاری در انتصابات تبدیل به شعار شده است/ وزارت خارجه باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج می کرد
پاس شدن یک واحد آمریکاشناسی مهمترین دستاورد برجام بود/ نظارت ها در دستگاه های اجرائی کافی نیست/ شایسته سالاری در انتصابات تبدیل به شعار شده است/ وزارت خارجه باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج می کرد
حجت الاسلام ارژنگ گفت: مهمترین دستاورد توافق هسته ای برای کسانی که آمریکا را نمی شناختند، پاس کردن یک واحد آمریکاشناسی بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان قانون اساسی تا به امروز تحت تاثیر فضاسازی غیرمنصفانه جناح های سیاسی قرار نگرفته است.

 

امام جمعه سرخس به جایگاه رفیع شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: تصمیمات راهبردی و انقلابی شورای نگهبان باید ادامه پیدا کند.

 

ارژنگ در ادامه با اشاره به حقوق های نجومی گفت: نظارت ها در دستگاه های اجرائی کافی نیست و یکی از دلایل وجود فیش های حقوقی نجومی نبود نظارت کافی است.

 

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان عدالت را فدای سیاست می کنند، اظهار کرد: وقتی در انتصابات به جای شایسته سالاری، خویشاوندان در پست های حساس قرار می گیرند، در اثر زد و بندهای سیاسی نتیجه آن به وجود آمدن فیش های حقوقی نجومی می شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تاکید کرد: شایسته سالاری در انتصابات تبدیل به شعار شده است و وقتی شایسته سالاری نباشد زمینه فساد اقتصادی ایجاد می شود.

 

ارژنگ با اشاره وضعیت نامناسب پرداخت حقوق کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس، اظهار کرد: حقوق کارگران معدن زغال سنگ آق دربند چند ماه است به تاخیر افتاده درحالیکه یک مدیر هر ماه ۲۰۰ میلیون تومان حقوق می گیرد و این مسئله در شان نظام اسلامی نیست.

 

وی با اشاره به یک سالگی برجام گفت: با توجه به اذعان آژانس انرژی اتمی، ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است اما طرف غربی به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده است.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: در این یک سال گذشته از توافق هسته ای، قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند، ۱۲هزار سانتریفیوژ از مدار خارج شد، تحقیق و توسعه در فرود متوقف شد و ۹۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم زیر ۵ درصد را خارج کردند برای اینکه شاید آمریکایی ها یک عنایتی به کشور ما بکنند!

 

ارژنگ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند که تحریم ها برداشته نشده است، گفت: بعد از توافق هسته ای قریب به ۷۰ طرح علیه ایران اسلامی تصویب شد و ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران چپاول شد.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اشاره و عنوان کرد: برخی می گفتند که با برجام ممکن است در باغ سبزی به روی ایران باز شود و برجام فتح الفتوح است درحالیکه روز به روز آمریکایی ها برجام را نقض کردند.

 

امام جمعه سرخس گفت: اگر در این مدت به ظرفیت های داخلی تکیه می کردیم، وضعیت بهتری می داشتیم.

 

ارژنگ افزود: مهمترین دستاورد توافق هسته ای برای کسانی که آمریکا را نمی شناختند، پاس کردن یک واحد آمریکاشناسی بود.

 

وی با اشاره به وجود ۱۷۰۰۰ شهید ترور در کشور بیان کرد: کشور فرانسه میزبان تروریست ها و منافقین در کشورش می شود و دشمنان ملت ایران را حمایت می کند اما متاسفانه در قبال حمایت فرانسه از منافقین هیچ واکنشی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان انجام نمی شود.

 

امام جمعه سرخس در پایان گفت: فرانسه دشمنان جمهوری اسلامی را در کشورش جمع می کند، آن وقت وزارت امورخارجه برای سفیر فرانسه فرش قرمز پهن می کند؛ شایسته بود که وزارت امور خارجه در این خصوص اقدام انقلابی انجام می داد و سفیر فرانسه را از کشور اخراج می کرد.

انتهای پیام/