ماه رمضان منظومه‌ای از فرصت‌های طلایی است/ شرایط روحیه انقلابی گری باید بازخوانی شود
ماه رمضان منظومه‌ای از فرصت‌های طلایی است/ شرایط روحیه انقلابی گری باید بازخوانی شود
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه باید شرایط روحیه انقلابی گری را بازخوانی کنیم، گفت: اعتقاد به اسلام ناب که در مقابل اسلام ارتجاعی قرار دارد، از ویژگی‌های انقلابی گری است، یعنی فرد انقلابی «اسلام ناب» محور اقدامات او است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان طبق تصریح آیات قرآن ماه کسب تقوا است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: ماه رمضان منظومه‌ای از فرصت‌های طلایی است که خداوند برای مشتاقان خویش قرار داده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره حفظ روحیه انقلابی گری تصریح کرد: احساس می‌رود که این روحیه انقلابی ضعیف شده است که مقام معظم رهبری بر حفظ آن به تکرار تأکید می‌کنند.

 

ارژنگ بابیان اینکه باید شرایط روحیه انقلابی گری را بازخوانی کنیم، به ویژگی‌های انقلابی گری اشاره کرد و افزود: اعتقاد به اسلام ناب که در مقابل اسلام ارتجاعی قرار دارد، از ویژگی‌های انقلابی گری است، یعنی فرد انقلابی «اسلام ناب» محور اقدامات او است.

 

وی ادامه داد: فرد انقلابی به دنبال حفظ و حراست حاکمیت ولایت‌فقیه از توطئه‌های دشمن است و نمی‌تواند به این اصل رکین بی‌توجه باشد.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: انسان انقلابی نه مانند گرگ زندگی می‌کند و نه مثل میش یعنی نه بر کسی ظلم می‌کند و نه سازش‌پذیر است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: فرد انقلابی عافیت‌طلب نیست و می‌داند که انقلابی گری با عافیت‌طلبی در تضاد است.

 

ارژنگ بابیان اینکه روحیه انقلابی گری باروحیه چاپلوسی در تضاد است، گفت: فرد انقلابی محافظه‌کار نیست و اجازه نمی‌دهد که نفس لجام‌گسیخته بر او غلبه کند.

 

وی با تأکید بر اینکه یک فرد و یا مدیر انقلابی نگاه بروکراتیک به مسائل اداری ندارد، خاطرنشان کرد: سردارانی چون حسن طهرانی مقدم از تمام اوقات فراغت خود برای خدمت به نظام اسلامی استفاده می‌کردند و لحظه‌ای از تلاش دست بر‌نمی‌داشتند.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: انسان انقلابی مجاهدت خودش را به رخ مردم نمی‌کشد و کار را برای خدا انجام می‌دهد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: مردم و مسئولان و هر کسی که به پیشرفت و آینده ایران اسلامی اعتقاد دارد، مخاطب این فراخوان مقام معظم رهبری برای بازخوانی و حفظ روحیه انقلابی گری است.

انتهای پیام/