منطقه ویژه اقتصادی سرخس موجب جهش اقتصادی شمال شرق کشور می شود
منطقه ویژه اقتصادی سرخس موجب جهش اقتصادی شمال شرق کشور می شود
مشاور راهبردی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی شمال شرق کشور است و می‌بایست به‌عنوان یک استعداد ملی و بین‌المللی در منطقه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، فرهاد رهبر مشاور راهبردی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در جمع خبرنگاران گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی شمال شرق کشور است و می‌بایست به‌عنوان یک استعداد ملی و بین‌المللی در منطقه معرفی شود.

 

مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی افزود: استعداد فراوانی در این منطقه نهفته است و آنچه که به‌وضوح مشاهده می‌شود سرمایه‌گذاری عظیم آستان قدس است که زیرساخت‌های خوبی برای رشد اقتصادی شمال شرق کشور در سرخس فراهم کرده است.

 

رهبر خاطرنشان کرد: این منطقه می‌تواند نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی داشته و جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء رتبه اقتصادی و صنعتی شمال شرق کشور داشته باشد.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به تولیت جدید آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مناطق محروم تصریح کرد: به همین منظور باید منطقه ویژه اقتصادی سرخس با شتاب بیشتری در مسیر توسعه و رشد قرار گیرد.

 

رهبر تصریح کرد: این منطقه می‌تواند نقش بارزی در تحقق سیاست‌های پیش رو داشته و با رسیدن به جایگاه واقعی خود برای هزاران نفر از جوانان در سرخس و شهرستان‌های مجاور اشتغال ایجاد کند.

 

مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی اظهار داشت: مزیت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس انرژی و حمل‌ونقل است و این می‌تواند به هاب اصلی انرژی و تخلیه بارگیری شرق کشور تبدیل شود.

 

رهبر ادامه داد: با تکیه‌بر این دو مزیت می‌توان رتبه بالایی در صادرات و تولید کشور را در سرخس که نقطه مهم و استراتژیکی را به خود اختصاص داده، رقم زد.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید به‌عنوان یک فرصت و یک استعداد ملی به منطقه ویژه اقتصادی سرخس نگاه کرد، گفت: تمامی ارگان‌های دولتی و آستان قدس رضوی در کنار هم بدون نگاه بخشی و سیاسی این استعداد ملی را به مرکز بین‌المللی و اقتصادی شرق کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام/