آزادی خرمشهر با استقامت به دست آمد، نه با تعامل و مذاکره/ شبیه دانستن برجام با آزادی خرمشهر، حرف کاملا اشتباهی است
آزادی خرمشهر با استقامت به دست آمد، نه با تعامل و مذاکره/ شبیه دانستن برجام با آزادی خرمشهر، حرف کاملا اشتباهی است
امام جمعه سرخس در پاسخ به گفته‌های برخی مسئولان که برجام را با آزادسازی خرمشهر مقایسه می‌کنند، گفت: اینکه می‌گویند برجام به‌مثابه آزادسازی خرمشهر است، کاملاً حرف اشتباهی است، چرا؟ چون ما در عرصه برجام به‌جای اتکا به درون و به‌جای اعتماد به نصرت الهی به طاغوت اعتماد کردیم و امروز شاهد پیامدهای منفی آن‌هم هستیم.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این پیروزی که در سوم خرداد شکل گرفت، برگرفته از اعتماد و اتکا ملت ایران به خدای متعال بود و یک درس است برای ما که هرزمانی ملتی به پروردگار توکل کند، پیروزی قطعی است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: امام (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و قرآن‌هم به پیامبر اشاره می‌کند که «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی»، این تو نیستی که تیر را از چله بیرون می‌کند بلکه خدا اگر اراده بکند این تیر به هدف می‌خورد و نصرت محقق می‌شود.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: فرمایش تاریخی امام (ره) که فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، مصداق آیه «انا فتحنا لک فتحنا مبینا» است، یعنی این پیروزی آشکار را خداوند برای ما گشود.

 

وی ادامه داد: این درس نباید فراموش شود که هرکجا اتکا به خداوند باشد، نصرت را به همراه دارد.

 

امام‌جمعه سرخس به درس‌های فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: امروز نباید توانمندی‌های داخل را کم پنداشت و موردتوجه قرار نداد.

 

ارژنگ تصریح کرد: تئوریسین و طرح آزادسازی خرمشهر را یک جوان ۲۱ ساله به نام حسن باقری می‌دهد؛ آن روز فرماندهان ارشد نظامی به توانمندی‌های داخلی و این جوان اعتماد می‌کنند و پیروزی محقق شد.

 

وی بیان داشت: امروز اگر اتکا و اعتماد به خداوند و توجه به توانمندی‌های داخل را در کنار هم قرار دهیم، نصرت حتمی است.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی، جای اقدام و عملش خالی است، یعنی اگر اقدام و عمل باشد و اعتماد به توانمندی‌های داخل شکل بگیرد و دوم جلوی تهاجم افسارگسیخته غرب در تهاجم فرهنگی گرفته شود و از آن‌طرف اگر مسائل معنوی و قرآنی در جامعه تقویت شود و در سنگرهایی که موردتهاجم فرهنگی و اقتصادی هستیم اگر از تجربه آزادسازی خرمشهر استفاده کردیم، پیروز خواهیم شد.

 

ارژنگ اظهار داشت: در آن زمان با دو عامل معنویت و اتکا به توانمندی‌های داخل و از همه مهم‌تر در سایه اطاعات پذیری رزمندگان از ولایت‌فقیه و استقامت خرمشهر آزاد می‌شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به گفته‌های برخی مسئولان که برجام را با آزادسازی خرمشهر مقایسه می‌کنند، گفت: اینکه می‌گویند برجام به‌مثابه آزادسازی خرمشهر است، کاملاً حرف اشتباهی است، چرا؟ چون ما در عرصه برجام به‌جای اتکا به درون و به‌جای اعتماد به نصرت الهی به طاغوت اعتماد کردیم و امروز شاهد پیامدهای منفی آن‌هم هستیم.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: قرآن اشاره دارد که خداوند ولی مؤمنین است، یعنی بشارت‌های نصرت خداوند را موردتوجه قرار می‌دهند و یک تجربه‌ای در برجام برای ما شد که اتکا به غیر خدا هیچ دستاوردی ندارد.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: برای ملت ما یک تجربه شد که آمریکا قابل‌اعتماد نیست، چون آمریکا امروز نماد شیطان و کفری است که خداوند می‌فرماید، نباید این‌ها ولی مؤمنین باشند.

 

وی یکی از درس‌های دیگر فتح خرمشهر را «استقامت» دانست و عنوان کرد: قران اشاره دارد که « ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا»، کسانی که خدا گفتند و پای این خدا گفتنشان ایستادند، خداوند نصرتشان داد.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: امروز اگر در مقابل دشمن سست باشیم و هر قدمی که عقب‌نشینی کنیم، چند قدم دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری جلوتر می‌آید.

 

ارژنگ اتکا به خداوند، استقامت، توجه به توانمندی‌های داخل و اعتماد به نیروهای خودی را از درس‌های مهم فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: در سوم خرداد ما نیامدیم با دشمن تعامل و مذاکره کنیم که باعث پیروزی ما شود، بلکه «استقامت» باعث پیروزی ما شد؛ بده بستانی در سوم خرداد صورت نگرفت، بلکه با زبان استقامت و مقاومت بود که نصرت محقق شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سوم خرداد با زبانی که اهل ایمان باید در مقابل کفر داشته باشد در مقابل سردمداران کفر ایستادیم و اگر قرار باشد امروز سهل‌انگارانه و با زبان تسامح و تساهل با دشمن برخورد کنیم، او قطعاً پیشروی می‌کند.

انتهای پیام/