شهید سرخسی که با شهادت پیمانی جاودانه بست
شهید سرخسی که با شهادت پیمانی جاودانه بست
یکی از اولین نیروهای بسیجی بود که در جبهه‌های جنگ حضور یافت و با خودش عهد بست تا پیروزی جنگ در جبهه‌ها بماند و یا اینکه به شهادت برسد.

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِ‌جَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ‌  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿الأحزاب ٢٣﴾

از میان مؤمنان مردانى‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند. برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین‌] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند.

 

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، شهید براتعلی صیاد در سال ۱۳۲۳ در خانواده ای کشاورز و روستایی در روستای کندکلی سرخس متولد شد.

 

شهید فردی مذهبی و مومن و اهل مسجد بود؛ وی عشق و علاقه خاصی به امام و انقلاب داشت؛ نقل می‌کنند این شهید در دوران جوانی چوپان بوده و در موقع اذان و نماز البته طبق الهامات قلبی خودش سریع نماز خود را اقامه می کرده است.

 

براتعلی صیاد یکی از اولین نیروهای بسیجی بود که در جبهه‌های جنگ حضور یافت و با خودش عهد بست تا پیروزی جنگ در جبهه‌ها بماند و یا اینکه به شهادت برسد.

 

شهید براتعلی صیاد مدت ۱۴ ماه به‌طور مستمر و بدون رفتن به مرخصی در جبهه ماند و عاقبت در یازدهم آذرماه ۱۳۶۰ در عملیات طریق‌القدس در بستان به شهادت رسید.

baratali sayyad

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات

راوی: محمد علیزاده