بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند/ کسانی بودند که همیشه خود را پیرو راه امام(ره) و رهبری نشان می‌دادند اما به مرور چهره آن‌ها برای همگان مشخص شد/ سران فتنه یک بار نگفتند با آمریکا همراه نیستیم
بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند/ کسانی بودند که همیشه خود را پیرو راه امام(ره) و رهبری نشان می‌دادند اما به مرور چهره آن‌ها برای همگان مشخص شد/ سران فتنه یک بار نگفتند با آمریکا همراه نیستیم
آیت الله واعظ طبسی گفت: امروز هم بعضي براي سران فتنه دلسوزي نکنند و مطمئن باشند اگر بعضي از اين آقايان از منازل شخصي شان وارد اجتماع شوند، معلوم نيست که برخورد مردم با آن ها چگونه باشد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از صبح توس، آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت.

به همین مناسبت بخشی از مواضع سیاسی ایشان را بازنشر می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان های خراسان، با تاکید بر این که ۹ دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت است افزود: در سال ۸۸ کسانی که از جریان فتنه تبعیت کردند و خرسند و امیدوار بودند که در آینده ای نه چندان دور قدرت را به دست خواهند گرفت و به دنبال کسب قدرت آن چه باید بشود خواهدشد، کسانی بودند که همیشه نشان می دادند، در راه امام (ره) و رهبری اند و مایل بودند مردم نیز آن ها را با همین خصوصیات بشناسند.

آیت الله طبسی تصریح کرد: «این آقایان اگر هم نمی دانستند که به چه کاری دست زده اند، آن چه بنده در سال ۸۸ عرض کردم درباره آن ها صدق می کرد؛ در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که انتظار می رود روحانیت و عالمان دینی، مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند و شرایط را برای آن ها تبیین کنند. ما هم چون نظر مقام معظم رهبری را می دانستیم با صراحت و به دور از هر گونه انگیزه سیاسی مطالبی را عرض کردیم». نماینده ولی فقیه در استان های خراسان ادامه داد: آن آقایان می دانستند که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، غربی ها، رادیو بی بی سی و دیگران از آن ها حمایت می کنند اما علی رغم آن که می دانستند و این مسائل را می شنیدند، با این وجود به میدان آمدند و تقریبا جنگ مسلحانه ای در نظام اسلامی به راه انداختند که قطعا اگر این خصوصیات مطرح شده درباره آن ها صادق باشد بدون شک حکم آن ها اعدام است.

سعی کرده ایم مسائل را منصفانه ببینیم
آیت الله واعظ طبسی با اشاره به این که در تمام مدت سپری شده از سال ۸۸ تا کنون، سعی کرده ایم مسائل را منصفانه ببینیم و بعضی چیزها را که نباید مطرح کرد مطرح نکنیم، گفت: امروز هم بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند و مطمئن باشند اگر بعضی از این آقایان از منازل شخصی شان وارد اجتماع شوند، معلوم نیست که برخورد مردم با آن ها چگونه باشد، البته که هرگز نباید این اتفاق بیفتد و باید بر اساس حکمی باشد که دستگاه قضایی درباره یک انسان قانون شکن صادر می کند و هیچ کس حق دخالت ندارد. افرادی که از جریان فتنه تبعیت کردند و خرسند و امیدوار بودند که در آینده نه چندان دور قدرت را به دست خواهند گرفت، کسانی بودند که همیشه نشان می دادند پیرو راه امام(ره) و رهبری هستند اما به مرور چهره آن ها برای همگان مشخص شد.

رهبر انقلاب اگر مصلحت بدانند مسائل پشت قضیه را بیان خواهند کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آن چه در سال ۸۸ اتفاق افتاد از ۳-۴ سال قبل از آن به وسیله سازمان اطلاعاتی آمریکا برنامه ریزی شده بود افزود: بعضی از دوستان می فرمایند مسائل پشت قضیه را بگویید تا دیگران متوجه شوند و به میدان بیایند، البته ما کوچک تر از آن هستیم که به این موضوع ورود پیدا کنیم اما رهبر معظم انقلاب اگر مصلحت بدانند بیان خواهند فرمود آن گروهی که در این زمینه کار کردند چه گروهی بودند.

یک بار نگفتید با آمریکا همراه نیستیم
وی اظهار کرد: اگر شما آقایان باز هم می گویید که بی گناه هستید، سوال این است که چرا با وجود مشاهده حمایت آمریکا و رادیوهای بیگانه از شما، حتی یک بار اعلام نکردید که هرگز با آمریکایی ها همراه نبوده و نیستید. وی افزود: در اجلاس اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از دوستان ما با یکی از این آقایان صحبت کرده بود که اگر شرایط شما تغییر کند آیا می خواهید همان راه گذشته را دنبال کنید؟ که او پاسخ داده بود «نه، آن روز، آقا رهبر جامعه نبودند اما امروز ایشان رهبر ماست و حتما موضع ما با گذشته فرق خواهد کرد». نماینده ولی فقیه در استان های خراسان تصریح کرد: این کلمات صریحی بود که بر زبان ایشان جاری شده و در همان گام اول نشان داده اند که منافق اند و با ۲ چهره با نظام برخورد می کنند.

عامل بدبختی آقای منتظری
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که تجربه نشان داده است روحانیون باید مراقب باشند که فریب انسان های سیاسی را نخورند افزود: همه سیاسیون فریبکار نیستند اما تجربه نشان داده است که باید حواس طلاب و روحانیون جمع باشد. وی تصریح کرد: فردی که آقای منتظری را خراب کرد و عامل بدبختی او بود ، فردی ساواکی به نام سیدمهدی هاشمی بود که بسیار به ایشان نزدیک شده بود تا جایی که هر چه او می گفت، برای آقای منتظری وحی منزل بود. آیت ا… طبسی افزود: افراد منافقی هستند که با اهداف خاص، خود را در کنار دیگران قرار می دهند و بر همین اساس باید دقت داشته باشیم که به چه کسانی بها می دهیم و در کنار چه افرادی نشسته ایم.

انتهای پیام/