گم شدن اخلاق انتخاباتی در هیاهوی تعصبات سیاسی
گم شدن اخلاق انتخاباتی در هیاهوی تعصبات سیاسی
چند روز مانده تا تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق انتخاباتی در شبکه های اجتماعی در هیاهوی تعصبات سیاسی خود را گم کرده است.

به گزارش نسیم سرخس، از یک ماه گذشته تنور تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و به خصوص در شبکه های اجتماعی داغ شده است.

 

طرفداران کاندیداهای مجلس در شهرستان سرخس با ایجاد گروه‌هایی در شبکه های اجتماعی به خصوص پیام رسان تلگرام اقدام به فعالیت برای کاندیدای مورد نظر خود کرده‌اند.

 

تاکنون گروه‌های زیادی در پیام رسان تلگرام برای حمایت از کاندیداها توسط طرفدارانشان ایجاد شده است که بعضی گروه‌ها با حدود ۹۰ عضو و برخی دیگر با حدود ۷۰۰ عضو فعالیت دارند.

 

در این بین آن چیزی که کمتر در بین طرفداران کاندیداها در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد رعایت اخلاق انتخاباتی است.

 

خائن خطاب کردن طرفداران کاندیدای دیگر، حواله دادن فحش و ناسزا، تخریب چهره‌ی کاندیدای دیگر با ارائه دلایل غیرمنطقی از موضوعاتی است که به شدت اخلاق انتخاباتی را در شبکه های اجتماعی تحت تاثیر قرار داده است.

 

رعایت اخلاق انتخاباتی توصیه‌ی اکید و صریح مقام معظم رهبری در تمام انتخابات ادوار گذشته بوده است و از کاندیداها و طرفداران آنها که در شعارهای خود سخن از پیروی از ولایت می کنند انتظار می‌رود این سخن مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود کنند.

 

رهبر معظم انقلاب درباره رعایت اخلاق انتخاباتی می‌فرمایند: ملت ما اهل اخلاق، معنویت و عاطفه است، نگذارید که فضای انتخاباتی، فضای کدورت شود، هر کدام از نامزدها و طرفدارانشان برای خودشان تبلیغ کنند اما دوستان و هم میهنان و برادرانشان را که احیانا از نامزد دیگر حمایت می‌کند، زخم خورده و رنج دیده و از خودشان مکدر نکنند، به این نکته توجه کنید، این نکته خیلی مهم است.

 

لذا توصیه می‌شود که در این زمان باقی مانده، نامزدها و طرفدارانشان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، اخلاق انتخاباتی را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، رعایت کنند، همچنانی که این انتخابات به مانند انتخابات‌های گذشته می‌گذرد.

یادداشت: احسان بابائی

انتهای پیام/