انحراف از ارزش های انقلاب اسلامی
انحراف از ارزش های انقلاب اسلامی
مقطع کنونی انقلاب اسلامی مقطع کاملا حساسی است؛ مقطعی که عده ای به دنبال آن هستند تا ضد ارزش ها را به جای ارزش ها جا بزنند و ارزش های انقلاب اسلامی را تغییر دهند؛ عده ای در این دوره نه تنها در فرهنگ انقلابی و اسلامی رخنه کرده اند بلکه به طور علنی در حال مبارزه با آن هستند.

به گزارش نسیم سرخس، استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، اجرای عدالت، مبارزه با ظالم، حمایت از مظلوم، گسترش معنویت، تقویت عزت ملی، مبارزه با صهیونیسم جهانی، دستیابی به قله های علمی بخشی از ارزش ها و آرمان هایی است که انقلاب اسلامی ایران ترسیم کرده است و برای اجرا و رسیدن به آنها تلاش می کند.

 

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی است و از پشتوانه مردم برخوردار است؛ مردمی که در انتخابات ها شرکت می کنند و نه تنها به کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ها رای می دهند بلکه بار دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز رای می دهند و به آن «آری» می گویند، همانگونه که در رفراندومی که در اوایل انقلاب اجرا شد بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای «آری» دادند.

 

انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف و اجرای ارزش های اسلامی که ترسیم کرده است نیازمند حمایت مردم دارد و مردم نیز برای اجرا و رسیدن به این ارزش ها باید تلاش کنند، همچنان که در این ۳۷ سال این کار با اهمیت را به بهترین شکل و با بصیرت خاصی انجام دادند.

 

اما در طول ۳۷ سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد، برخی افراد به خصوص برخی خواص از این حرکت پرشتاب ملت عقب ماندند و به انحراف کشیده شدند؛ برخی از افراد در طول ۳۷ سال عمر انقلاب اسلامی ایران نه تنها از ارزش های انقلاب اسلامی منحرف شدند بلکه پشت به ارزش های انقلابی و اسلامی کردند.

 

برخی در همان اوایل انقلاب خود را نشان دادند، برخی دیگر نیز در طول سالیان مختلف انقلاب و در لحظات حساس از ارزش های انقلاب اسلامی منحرف شدند و ریزش کردند.

 

یکی از بارزترین این مقاطع فتنه سال ۱۳۸۸ بود که ریزش ها و رویش های بسیار زیادی داشت و البته مردم در این بین همچنان بر ارزش ها ایستادند و از آن دفاع کردند.

 

انحراف از آرمان های انقلاب فقط مختص به سال ۸۸ نبود بلکه پیش از آن و پس از آن نیز انحراف های افراد وجود داشت اما آنچه بیش از همه مهمتر است این است که انقلاب اسلامی ایران با حمایت مردم به پیشروی خود در جهت نیل به آرمان ها ادامه می دهد.

 

مقطع کنونی انقلاب اسلامی ایران نیز مقطع کاملا حساسی است؛ مقطعی که عده ای به دنبال آن هستند تا ضد ارزش ها را به جای ارزش ها جا بزنند و ارزش های انقلاب اسلامی را تغییر دهند؛ عده ای در این دوره نه تنها در فرهنگ انقلابی و اسلامی رخنه کرده اند بلکه به طور علنی در حال مبارزه با آن هستند.

 

عده ای دیگر در این مقطع حساس که به قول امام خامنه ای (حفظه الله) پیچ تاریخی است، آرمان انقلاب اسلامی را جدای سانتریفیوژ و انرژی هسته ای می دانند و سخن از اینکه «آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست»، به میان می آورند و جالب آنجاست که پس از این چنین سخنانی، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ای بیش از ۱۰ بار از کلید واژه «آرمان» استفاده می کنند تا از این طریق به اینگونه افراد یادآوری کنند که اتفاقا آرمان ما به همین چیزها وصل است؛ گسترش علم و دستیابی به علوم مختلف و رسیدن به استقلال علمی جزو اهداف انقلاب و از تاکیدات اسلام است.

 

عده ای دیگر در این دوره تلاش دارند تا چهره آمریکا را بزک کنند و مبارزه با آن را اشتباه و یا بی فایده نشان دهند درحالیکه آمریکایی ها ۳۷ سال با جدیت علیه مردم ایران توطئه کردند و در اقداماتی ظالمانه حتی دارو را برای بیماران ما تحریم کردند.

 

در این دوره حساس، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی بیش از پیش با اهمیت شده است و نیازمند هشدار مردم به کسانی است که در حال منحرف شدن از این ارزش ها هستند.

 

۲۲ بهمن ماه امسال می تواند بار دیگر جایگاهی باشد برای مردم، تا هشدار های لازم را به کسانی بدهند که ارزش های انقلاب اسلامی را نادیده گرفته اند.

 

یادداشت: علیرضا علی صوفی

انتهای پیام/