پذیرش طلبه در مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس
پذیرش طلبه در مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس
مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس گفت: مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس از بین دانش آموزان سوم متوسطه دوره اول (پایه نهم) و دانشجویان مقطع کاردانی و بالاتر در دو طرح بلند مدت و سفیران هدایت طلبه می پذیرد.

حجت الاسلام امیر قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ثبت نام این دوره همانند سال های گذشته به صورت حضوری در مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان و یا به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com تا پایان سال انجام می شود.

 
مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس با اشاره به استقبال متقاضیان ورود به حوزه علمیه، افزود: امسال نیز ثبت نام ویژه دوره های بلند مدت و سفیران هدایت برای برادران و خواهران برگزار می شود.

 
قادری خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان در گروه های تحصیلی با مدرک سوم متوسطه دوره اول (پایه نهم) و دیپلم می بایست در آزمون کتبی شرکت کنند ولی متقاضیان ورود به این حوزه با مدرک کاردانی و بالاتر از آزمون کتبی معاف هستند.

 
وی تصریح کرد: داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر پس از ثبت نام در زمان اعلام شده و قبولی در مصاحبه، بدون آزمون پذیرش خواهند شد و حافظان کل قرآن کریم نیز بدون آزمون و فقط با شرایط لازم و مصاحبه می توانند وارد حوزه علمیه شوند.

 
مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس تاکید کرد: متقاضیان ثبت نام، قبل از اقدام می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام را از طریق مراجعه حضوری به مدرسه علمیه شهرستان و یا سایت حوزه علمیه خراسان دریافت کنند تا با شرایط و منابع آزمون آشنا شوند.

 
قادری با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه میراث داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) هستند، بیان داشت: طلاب علوم دینی همواره در تلاش بوده اند تا با عزمی راسخ و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.

 
وی با تاکید بر توجه متقاضیان ورود به حوزه های علمیه، نسبت به رسالت حوزویان در عرصه هایی مانند اجتهاد، تحقیق و تبلیغ یادآور شد: حوزه علمیه به افرادی مستعد و کوشا نیاز دارد تا در زمینه های فوق بتوانند آموزه های دینی را به جامعه انتقال دهند.

 
مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس در ادامه به دوره سفیران هدایت که از سال های گذشته در حوزه علمیه خراسان راه اندازی شده است، اشاره کرد و با بیان اینکه شرط سن در دوره بلند مدت با کوتاه مدت سفیران هدایت، متفاوت است، اظهار داشت: این دوره امسال نیز از میان برادران و خواهران با مدرک دیپلم و بالاتر پذیرش دارد.

 
قادری با  بیان اینکه مباحث حوزه علمیه به سمت تخصصی بودن پیش می‌رود، اذعان داشت: افراد نخبه، مستعد، متدین و ارزشی با نگاه به این امر که حوزه علمیه محل تجمع سربازان امام زمان (عج) است، وارد این عرصه شوند.

 
وی در پایان از همکاری خوب امام جمعه شهرستان، ائمه جماعات، روحانیون، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیریت آموزش و پرورش و رسانه‌های ارتباط جمعی شهرستان در تشویق افراد برای ورود به حوزه علمیه تقدیر کرد.

انتهای پیام/