انقلاب اسلامی زمینه ساز بزرگترین انقلاب تاریخ
انقلاب اسلامی زمینه ساز بزرگترین انقلاب تاریخ
انقلاب ما همان انقلاب پیامبر اعظم (ص)، هدف، راه و سنت ایشان است و تمام همت و تلاش و هدف ما زمینه سازی برای ظهور بزرگترین مرد تاریخ برای ایجاد بزرگترین انقلاب تاریخ است.

به گزارش نسیم سرخس، قبل از اینکه به انقلاب اسلامی و اهداف و نتایج آن بپردازیم، ابتدا در مورد اسلام و جهانی که قرار است اسلام بسازد باید سخن بگوییم.

 

هدف اسلام به طور کلی و در تمام ابعاد آن چه فقهی و چه کلامی و چه سیاسی و حکومتی، تعلیم و تربیت و به کمال رساندن و خدایی شدن انسان ها است و هر حکمی که اسلام صادر کرده، هدفش همین است، یعنی خدایی شدن انسان.

 

زمانی که پیامبراسلام (ص) ظهور و انقلاب کرد، هدفش تربیت انسان بود به همین خاطر با هیچ کدام از امپراطوری ها بزرگ آن زمان یعنی ایران و رم کنار نیامد و ذره ای از اصول و اهداف خود عقب نشینی نکرد.

 

دقیقا انقلاب اسلامی که به وجود آمد، مثل زمان پیامبر (ص) بود یعنی بلوک شرق و غرب، کمونیست و لیبرالیسم.

 

قبل از انقلاب از لحاظ فکری و سیاسی یا لیبرال بودند یا کمونیست و سوسیالیست. ولی امام (ره) هر دوی این ها را رد کرد و پشت پا زد و طی نامه ای که به گورباچف نوشت کمونیست را به زباله دان تاریخ فرستاد و در پیش بینی پیامبرگونه، آینده لیبرالیسم را بن بست اعلام کرد.

 

هدف انقلاب اسلامی هم همان هدف پیامبر اسلام یعنی حاکم شدن ارزش های الهی در جامعه بود.

 

بنابراین همان طور که اسلام در عربستان ظهور کرد ولی دعوتش مال عربستان نبود بلکه مال همه عالم است، مال همه انسان هاست.

 

نهضت و انقلاب ما هم برای اسلام و ادامه نهضت انبیاء است؛ انقلاب اسلامی ایران مختص ایران و شیعه نیست؛ انقلاب اسلامی ابتدا از آن تمام انسان ها و آزادی خواهان جهان است با هر ملیت، دین و مذهبی و ثانیا از آن تمام مسلمین است.

 

با بیان این مطالب روشن می شود که انقلاب اسلامی می خواهد جهانی بسازد که با جهان غرب متفاوت باشد. هر کس می خواهد جهان را تغییر دهد، ابتدا جهان را تفسیر می کند و این تفسیر است که چگونگی و مشخصات و مختصات تغییر را رقم می زند.

 

تفسیر آن ها از جهانی سازی یعنی تسلط چند کمپانی غربی و صهیونیستی بر کل جهان است. آن ها معتقدند که هر کس می خواهد وارد بازی جهان شدن و جهانی سازی شود باید در زمین ما و طبق قواعد مشخص شده از طرف ما بازی کند. فرقی ندارد در کدام تیم، گروه و جریان باشید، مهم این است که در زمین ما و طبق قانون ما بازی کنید. آن ها معتقدند که جهان یک دهکده و کدخدای آن آمریکا و غرب است.

 

اما امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی بر روی تمام ایدئولوژی غرب علامت سوال گذاشت. امام اعلام کرد که ما دیگر در زمین شما و طبق قواعد شما بازی نخواهیم کرد و شما باید خودتان را منطبق با ما کنید و این تغییر زمین بازی و قواعد بازی فرهنگ و سیاست است.

 

و امروز جنگ، درگیری ها و تحریم ها برای جلوگیری از جهانی شدن انقلاب بوده و سایر مسائلی مانند مسئله هسته ای دروغ محض است.

 

امام (ره) آمد و گفت ما تمام مسائل و اصول موضوعه شما را زیر سوال خواهیم برد و قواعد جدیدی بر جهان عرضه خواهیم کرد.

 

روح خدا به جای ولایت بشر (چه سلطه و چه دموکراسی) از ولایت خداوند و انبیاء سخن گفت که چند قرن بود کسی از ولایت خداوند دم نزده بود و بهتر است بگوییم از زمان حکومت امام حسن علیه السلام.

 

امام (ره) به جای سکولاریزم، مفهوم حکومت دینی را مطرح کرد و به جای واژه شهریار و شهروند، تعبیر امام و امت را به کار برد.

 

پیر جماران به جای واژه شهروند از خواهر و برادر استفاده کرد و به جای توسعه اقتصادی و سرمایه داری (دولتی و فردی) و به رسمیت شناختن فاصله طبقاتی از واژه های مستضعف و مستکبر استفاده کرد و مفهوم وحدت اسلامی را در برابر دیده تقسیم قدرت بر اساس منافع قدرت های بزرگ بیان کرد.

 

امام (ره) به جای نظریه اصالت سود و لذت چه فردی (لیبرال) و چه جمعی (سوسیالیسم) درباره مفاهیم زهد، عدالت و ایثار و تقوا سخن گفت. ایشان در برابر ایده توهین به اسلام در پناه آزادی بیان فتوای مرگ سلمان رشدی را صادر کرد و همچنین در برابر نسبی گرایی و پلورالیسم ایده نبرد حق و باطل را مطرح نمودند.

 

امام (ره) فرمودند، نه استبداد نه دموکراسی بلکه رعایت حقوق بشر در سایه شریعت؛ لذا جهانی که امام (ره) در انقلاب اسلامی معرفی و ایجاد کرد با جهانی که غرب بیان می کند تفاوت جوهری دارد و هیچگاه آن دو با هم جمع نمی شود، مگر اینکه یکی از این دو از اصول خود دست بردارد.

 

آری انقلاب اسلامی صرفا برای سیر کردن شکم و منافع ملی رخ نداده است؛ هدف اصلی انقلاب ایجاد جامعه دینی بر اساس معیارهای الهی که در آن جامعه انسان برای خدایی شدن و به خود رسیدن هیچ مانعی نداشته باشد و این عین آزادی است.

 

هدف انقلاب اسلامی ایجاد زمینه ظهور و ایجاد انقلاب جهانی امام عصر (عج) ارواحنا فداه است و ما اعلام می داریم که برای رسیدن به این هدف مکتب مان را در سراسر جهان گسترش خواهیم داد.

 

اعتلای ما به این نیست که شکم مان سیر و منافع ملی تامین شود. اعتلای ما به پیشرفت دین و مذهب در سراسر جهان است و ما این مکتب را به تمام کشورهای اسلامی بلکه به تمام مستضعفان عالم خواهیم رساند و این انفجار نور در تمام توده های زیر ستم ایجاد خواهد شد. ایران اسلامی الگو خواهد شد و در سراسر دنیا نهضت اسلامی فراگیر خواهد شد.

 

مقصد انقلاب ما این است که اسلام و احکام و ارزش های الهی جهانی شوند و مقدمه ظهور باشد، البته ناگفته نماند مسیر صدور انقلاب اسلامی، لشکرکشی، جنگ های چریکی و بمب گذاری نیست، بلکه به اعتقاد امام عزیزمان صدور انقلاب فقط از طریق انقلاب های مردمی و اجتماعی، ایجاد آگاهی، اراده و عزم مردمی است.

 

از نظر امام عزیز انقلاب های بزرگ خود صادر می شوند و نیازی به صادرکننده ندارند.

 

از نظر امام عزیز مردم سایر کشورها بندگان خدا هستند و احکام اسلام و انقلاب هم مفاهیم جهانشمول بشری هستند و هیچ مرزی نمی تواند جلوی حقیقت را بگیرد.

 

آری انقلاب ما همان انقلاب پیامبر اعظم (ص)، هدف، راه و سنت ایشان است و تمام همت و تلاش و هدف ما زمینه سازی برای ظهور بزرگترین مرد تاریخ برای ایجاد بزرگترین انقلاب تاریخ است.

یادداشت: اسحق ابان

انتهای پیام/