بود و نبود «شورای نگهبان» یعنی بود و نبود «نظام اسلامی»
بود و نبود «شورای نگهبان» یعنی بود و نبود «نظام اسلامی»
در جمهوری اسلامی که به خواست خود مردم تشکیل شده باید تمامی قوانین و تصمیمات در چهارچوب اسلام باشد و اگر خلاف احکام اسلامی رخ دهد دیگر جمهوری اسلامی نیست، می شود سکولاریزم؛ تنظیم کننده این امر که از سکولاریزم و انحراف جلوگیری می کند و جهت حرکت نظام را تعیین می کند، «شورای نگهبان قانون اساسی» است.

به گزارش نسیم سرخس، تردیدی نیست که عالی ترین هدف نظام اسلامی و فلسفه وجودی آن حاکمیت اسلام و احکام آن در تمام شئون زندگی مردم و کشور است، البته با اختیار و انتخاب خود مردم و این سنت خداست که مشروعیت احکام دین همراه با مقبولیت مردم باشد نه با جبر و دیکتاتوری.

 

تعبیر بهتر آن همان جمهوری اسلامی است، یعنی دو بال برای حرکت دارد، اسلامیت و جمهوریت(مردم).

 

در جمهوری اسلامی که به خواست خود مردم تشکیل شده باید تمامی قوانین و تصمیمات در چارچوب اسلام باشد و اگر خلاف احکام اسلامی رخ دهد دیگر جمهوری اسلامی نیست، می شود سکولاریزم؛ تنظیم کننده این امر که از سکولاریزم و انحراف جلوگیری می کند و جهت حرکت نظام را تعیین می کند، «شورای نگهبان قانون اساسی» است.

 

شورای نگهبان، نگهبان اسلام و قانون اساسی است، نگهبان و پاسدار خط و سیر کلی نظام است و این شورا جمهوریت و خواست ملت است.

 

شورای نگهبان، حافظ هر دو بال پرواز و حرکت نظام یعنی اسلامیت و جمهوریت است و در یک کلام بود و نبود شورای نگهبان یعنی بود و نبود نظام اسلامی؛ به همین خاطر توسط دو گروه مورد هجمه واقع می شود.

 

اول مخالفان و بدخواهان نظام که به خوبی فهمیده اند، هستی نظام وابسته به وجود و هستی شورای نگهبان است و دوم برخی از سیاستمداران داخلی که مایلند نظام اسلامی طبق افکار سیاسی و خواست آن ها حرکت کند، به همین دلیل شورای نگهبان را سدی در برابر خود می بینند و در سخنانی غیر قانونی و بی منطق بیان می کنند که شورای نگهبان کارش فقط نظارت صرف است نه اجرا، باید کار چشم را انجام دهد نه کار دست.

 

اگر شورای نگهبان که ناظر است در صورت مشاهده انحراف دست به اجرا و اقدام نزند که این فاقد ارزش است و اگر قرار باشد چشم «ناظران» کار خود را انجام دهد و دست «مجریان» کار خود را، موجودیت نظام به خطر می افتد و به ناکجا آباد خواهد رسید.

یادداشت: پوریا مومن

انتهای پیام/