عباس بسیجی
عباس بسیجی
یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران این بود که پیروزی، حفظ و حراست آن بیشتر مدیون طبقات متوسط و مستضعف جامعه بود، از جمله مصادیق آن بسیجی شهید عباسعلی اکبری جور است.

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران این بود که پیروزی، حفظ و حراست آن بیشتر مدیون طبقات متوسط و مستضعف جامعه بود، از جمله مصادیق آن بسیجی شهید عباسعلی اکبری جور است.

این شهید عزیز در دوران تحصیل برای آگاه‌سازی دانش آموزان و مبارزه با افراد وابسته به رژیم پهلوی و به ثمر نشستن انقلاب در روستا فعال بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نهضت سوادآموزی و بسیج روستا فعالیت چشمگیری داشت، به‌ طوری که مردم روستای بزنگان وی را به‌عنوان «عباس بسیجی» می‌شناختند و این شهید عزیز از اولین جوانان روستا بود که به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

شهید عباسعلی اکبری جور در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مستضعف در روستای بزنگان سرخس متولد شد.

شهید اکبری جور پس از فراگیری آموزش ها از بسیج پالایشگاه خانگیران به جبهه اعزام شد و در عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید پس از سال ها مفقود الاثر بودن، در سال ۷۱ در روستای بزنگان تشییع و به خاک سپرده شد.

قسمتی از وصیتنامه شهید:

شهید اکبری جور به دوستان و همرزمان در چادر گفته بود بچه ها امکان دارد همدیگر را نبینیم اگر شهید شدیم که در راه خداست و اگر برگشتیم با هم پیمان می بندیم در راه پیروزی حق هیچ کوتاهی نکنیم.

abasali akbari javar

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات