۱۳ آبان نماد استراتژی مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی/ «شعار مرگ بر آمریکا» جزء آموزه های قرآنی است
۱۳ آبان نماد استراتژی مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی/ «شعار مرگ بر آمریکا» جزء آموزه های قرآنی است
امام جمعه سرخس گفت: همگان معترفند که جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با مستکبران است و مقاومت در برابر سلطه گری جهانی را نظام اسلامی به عنوان یک استراتژی می داند و نماد این استراتژی 13 آبان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره قیامت گفت: یکی از برنامه هایی که در عرصه قیامت صورت می گیرد برقراری ترازوهای عدل است که هر کسی که کفه ی ترازوی او سنگین باشد رستگار خواهد شد و کسی که کفه ی ترازوی او سبک و کم باشد خسران می بیند.

 

امام جمعه سرخس افزود: انبیاء و اوصیای الهی در روز قیامت به عنوان میزان برای بررسی اعمال و کردار انسان ها حضور دارند و باید اندیشید که در این روز چه مقدار از کردار و رفتار ما با کردار و رفتار علی (ع) و فرزندان او شباهت دارد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس قبض روح، برخواستن از قبر و عرصه قیامت را سه ساعت از ساعت های سخت فرزند آدم عنوان کرد.

 

ارژنگ در ادامه به یوم الله ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: مبارزه با نظام سلطه و استکبار تعطیل پذیر نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر استکبارستیز نباشیم، تابع قرآن نیستیم.

 

وی به تفاوت معنایی واژه های متکبر و مستکبر با تاسی از تفسیر المیزان علامه طباطبایی پرداخت و افزود: متکبر کسی است که مال و ثروت دارد و در درون خودش احساس قدرت می کند ولی مستکبر به هر جبری که شده برای خود بزرگی درست می کند.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه رویارویی جبهه حق و باطل یک ماهیت گذرا نیست، عنوان کرد: جبهه حق پیامبران الهی و جبهه باطل زورمداران و شیاطین هستند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با اشاره به آیه ۷۶ سوره نساء تصریح کرد: انسان های ناآشنا به خدا، در سیبل طاغوت بوده و همیشه در حال قتل و غارت هستند.

 

ارژنگ اذعان کرد: همیشه در مقابل مومنین طاغوت های زمان وجود دارند، یعنی استکبارستیزی یک موسم و یک مقطع نیست و یک وظیفه همیشگی است.

 

وی ادامه داد: شیاطین کیدشان ضعیف است و آیه ۷۶ سوره نساء به درستی به انتفاضه سوم فلسطین نوید می دهد که پیروزی قطعی از آن جبهه حق خواهد بود.

 

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: همگان معترفند که جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با مستکبران است و مقاومت در برابر سلطه گری جهانی را نظام اسلامی به عنوان یک استراتژی می داند و نماد این استراتژی ۱۳ آبان بوده، استکباری که راس آن آمریکا است.

 

خطیب نمازجمعه سرخس اسلام هراسی، نقض حقوق بشر و تروریست پروری را از ویژگی های استکبار جهانی و آمریکا عنوان کرد و افزود: عده ای که قرآن را نمی شناسند و مکتب اسلام را عمیق نمی فهمند از این طرف و آن طرف می گویند که نباید شعار مرگ بر آمریکا مطرح شود، اما سوال اینجاست که مگر مردم ما از آمریکا دل خوشی دارند.

 

ارژنگ با تاکید بر اینکه آمریکا مستکبرترین دولت در جهان است، تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان ما در یوم الله ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن با حضور خود پاسخ خواهند داد که تا وقتی آمریکا آدم نشود و خوی حیوانیت خود را کنار نگذارد و به استعمار در منطقه ادامه دهد «شعار مرگ بر آمریکا» تا آن روز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: شعار مرگ بر آمریکا جزو آموزه های قرآنی بوده و وعده الهی است که به زودی شاهد فروپاشی رژیم های طاغوتی خواهیم بود.

انتهای پیام/