مجتهد: لبنان شاهزاده سعودی را با شیخ نمر مبادله کند
مجتهد: لبنان شاهزاده سعودی را با شیخ نمر مبادله کند
روزنامه‌های لبنانی تأکید کرده‌اند که مقامات عربستان سعودی با مذاکرات و فشار آوردن سعی دارند این شاهزاده سعودی را با استفاده از گزینه مبادله به کشور خود بازگردانند.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، جنجال‌ها درباره بازداشت شاهزاده سعودی در فرودگاه رفیق حریری بیروت به جرم قاچاق مواد مخدر، همچنان ادامه دارد.

امروز روزنامه البناء به نقل از منابع آگاه نوشت مقامات سعودی حداکثر یک هفته به لبنان مهلت داده‌اند تا پرونده شاهزاده عبدالمحسن بن ولید را بسته و وی را آزاد کند.

اما تازه‌ترین اخبار را فعال معروف شبکه‌های مجازی با نام مستعار «مجتهد»‌ در صفحه خود منتشر کرده است.

«مجتهد» از فعالان مشهور عربستانی در فضای مجازی که اخبار پشت پرده خاندان سعودی را افشا می‌کند، گفته است که شاهزاده سعودی، عبدالمحسن بن ولید آل سعود که در فرودگاه لبنان با بیش از دو تن مواد مخدر کپتاگون دستگیر شده است، می‌تواند برگ برنده با ارزش در دستان لبنان باشد.

این فعال شبکه‌های اجتماعی در صفحه توییتر خود اخباری را درباره این‌که امکان دارد لبنان این شاهزاده سعودی را در اختیار خود داشته باشد و در ادامه او را با شیخ نمر النمر مبادله کنند و یا در تغییر سیاست‌های عربستان در سوریه، یمن، خلیج فارس و جامعه شیعیان این کشور تأثیر داشته باشد.

مجتهد: لبنان شاهزاده سعودی را با شیخ نمر مبادله کند

با این‌که روزنامه‌های لبنانی تأکید کرده‌اند که مقامات عربستان سعودی با مذاکرات و فشار آوردن سعی دارند این شاهزاده سعودی را با استفاده از گزینه مبادله به کشور خود بازگردانند.
نکته قابل توجه این که رسانه‌های سعودی اعم از رسانه‌های اصلی و غیراصلی این کشور، از زمان که انتشار خبر بازداشت این شاهزاده، ضمن انتشار اخباری درباره بی‌اهمیت بودن این فرد، تأکید کرده‌اند که شاهزاده سعودی باید مجازات شود.

این موضوع که بطور هماهنگ در رسانه‌های سعودی در جریان است میتواند نشانه‌ای از برنامه سعودی‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن بازداشت این عضو خاندان آل‌سعود و در نتیجه مذاکره راحت‌تر برای پیگیری پرونده و آزادی او باشد.

سه روز قبل، نیروهای امنیتی لبنان در بازرسی از یک هواپیمای مسافربری که از مبدا ریاض پایتخت عربستان سعودی وارد فرودگاه رفیق حریری بیروت شده بود دو تن مواد مخدر از شاهزاده عبدالمحسن بن ولید کشف و ضبط کردند.

این شاهزاده نوه ملک عبد العزیز است.

مجتهد: لبنان شاهزاده سعودی را با شیخ نمر مبادله کند

مجتهد: لبنان شاهزاده سعودی را با شیخ نمر مبادله کند

انتهای پیام/