سیلی محکمی که ظریف باید به اوباما می زد
سیلی محکمی که ظریف باید به اوباما می زد
از نگاه یک انقلابی (افراطی از نگاه دولتمردان یازدهم) روبرو شدن با اوباما که هر روز ملت بزرگ و پولادین ایران را تهدید می کند و دستش به خون هزاران مسلمان و انسان بیگناه آغشته است، بهترین فرصت است تا با سیلی های محکم به این تهدید ها و خون آشامی ها پاسخ داد نه آنکه دست در دستان نجس او گذاشت.

به گزارش نسیم سرخس، آنچه در ادامه می آید یک یادداشت کاملا انقلابی است.

از نگاه یک انقلابی (افراطی از نگاه دولتمردان یازدهم) روبرو شدن با اوباما که هر روز ملت بزرگ و پولادین ایران را تهدید می کند و دستش به خون هزاران مسلمان و انسان بیگناه آغشته است، بهترین فرصت است تا با سیلی های محکم به این تهدید ها و خون آشامی ها پاسخ داد نه آنکه دست در دستان نجس او گذاشت.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته به جای آنکه در مقابل خونخوارترین انسان های جهان حرکتی انقلابی انجام دهد متاسفانه با اوباما مصافحه کرد. این درحالی است که فرماندهی کل قوا و ولی فقیه زمان در چندین توصیه به دولتمردان بر داشتن مواضع انقلابی تاکید کرده اند اما «کجاست گوش شنوا؟».

امام خامنه ای (حفظه الله) در دیدار چهارم شهریور ماه امسال با هیئت دولت خطاب به دولتمردان می فرمایند:  به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم و بدانیم که «وَ للهِ‌ جُنودُ السَّمٰواتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَزیزًا حَکیمًا». همه‌ی امکانات عالم و سنن عالم، جنود الهی هستند، میتوان آن جنود الهی را پشت سرِ خود قرار داد و به کمک خود کشاند با توکّل به خدا، با پیمودن راه خدا.

متاسفانه دولتمردان یازدهم اتخاذ مواضع انقلابی را یک حرکت افراطی تصور می کنند؛ انقلاب اسلامی ایران و مردمان انقلابی با توسل به قرآن به  این اعتقاد دارند که «اشداء علی الکفار» اما با تاسف بسیار رئیس دولت یازدهم اعتقادش به «با دشمنان مداراست».

امام خامنه ای در سال نود درباره تهدیدهای پیاپی همین آقای اوباما و همچنین نخست وزیر رژیم حرام زاده صهیونیستی اینگونه موضع انقلابی خود را بیان می کنند: ما در مقابل تهدید، تهدید میکنیم. هر کسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده‌ی دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین کند؛ هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستی در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضی، هرگونه تجاوزی، بلکه هر گونه تهدیدی، پاسخی خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشی خواهد کرد.

مواضع انقلابی امام خامنه ای در حد همین دو جمله نیست؛ ایشان در موارد بسیار موضع انقلابی خود را بیان کرده اند و اعتقادشان بر این است  که «من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را میگوید، معنای دیگری را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم. »

متاسفانه در موارد بسیاری در دولت یازدهم انتظار مواضع انقلابی را داشتیم اما موضع انقلابی ای از این دولتمردان ندیدیم و تلاش دولت بیشتر بر بزک کردن چهره آمریکا بوده است برخلاف آنکه مقام معظم رهبری چندین بار نسبت به بزک کردن و زیبا نشان دادن چهره آمریکا هشدار دادند و اخیرا نیز به نفوذ آمریکایی ها به کشور هشدار دادند اما آقای ظریف بدون توجه به این هشدارها و بدون توجه به جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در تلاشند تا راه نفوذ را برای آمریکایی ها باز کنند که نمونه اش همین دیدار اخیر با اوباما است دیداری که ادعا می شود کاملا اتفاقی بوده اما سوال این است که چرا این دیدارهای اتفاقی همه اش در دولت یازدهم صورت می گیرد؛ از گفتگوی تلفنی با اوباما، قدم زدن با جان کری تا دیدار ظریف با اوباما.

محمدجواد ظریف می توانست از این اتفاق بهترین استفاده را بکند و انقلابی بودنش را نشان دهد و به جای دست دادن به دشمن ملت ایران، بدون هیچ هراسی مسیر خود را تغییر دهد یا با زدن سیلی محکم به اوباما پیام درد و رنج های کشیده شده ملت ایران از دست دشمنی های آمریکا را به دشمن ملت برساند.

متاسفانه دولتمردان یازدهم یا از اتخاذ مواضع انقلابی می ترسند یا اعتقادی به مواضع انقلابی ندارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم ایران اسلامی باید نسبت به این رفتار غیرانقلابی محمدجواد ظریف موضع محکم و انقلابی خود را اعلام کنند و وزیر امور خارجه را درباره این واقع تاسف بار که همزمان با ایام پر اندوه از دست دادن عزیزان ملت ایران در منا اتفاق افتاد، مورد سوال قرار دهند.

یادداشت: علیرضا علی صوفی – نسیم سرخس

انتهای پیام/ع