امام جمعه سرخس: تشر علوی رهبر انقلاب باعث تغییر موضع سعودی ها شد/ همه در قبال احیای جریان غدیر موظفیم/ واقعه غدیر نفی اسلام سکولار است
امام جمعه سرخس: تشر علوی رهبر انقلاب باعث تغییر موضع سعودی ها شد/ همه در قبال احیای جریان غدیر موظفیم/ واقعه غدیر نفی اسلام سکولار است
امام جمعه سرخس گفت: مقام معظم رهبری وقتی لجاجت آل سعود را دیدند، تشر علوی زدند و این تشر رهبری قضیه را بر عکس کرد و باعث شد سعودی ها به دنبال جلسه با وزیر بهداشت ما باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی، به فضائل امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: فاطمه بنت اسد مادر امام علی علیه السلام تنها بانویی است که خداوند به او اجازه داد تا در کعبه وضع حمل کند.

 

امام جمعه سرخس افزود: در روایتی آمده است که اگر ایمان امام علی علیه السلام را در یک کفه ترازو قرار بدهند و در کفه دیگر ترازو ایمان بقیه عالم را قرار دهند، کفه ای که ایمان حضرت علی علیه السلام در آن است از ایمان بقیه عالم سنگین تر است.

 
امام جمعه سرخس تواضع، پرهیزگاری و رعایت بیت المال را از ویژگی های امیرمومنان عنوان و اظهار کرد: امروز نمی توانیم مانند امام علی علیه السلام باشیم اما میتوانیم پیرو راه ایشان باشیم.

 
ارژنگ افزود: امام علی علیه السلام به دنبال گرفتار می رفتند نه اینکه مردم و گرفتاران دنبال مسئول باشند.

 
وی به تقوای امام علی علیه السلام اشاره و بیان کرد: تقوای امام علی علیه السلام در دل مومنین امید ایجاد می کند و رعب و وحشت را در دل  منافقان به وجود می آورد.

 
خطیب جمعه سرخس در ادامه بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: مقام معظم رهبری وقتی لجاجت آل سعود را دیدند، تشر علوی زدند و این تشر رهبری قضیه را بر عکس کرد و باعث شد سعودی ها به دنبال جلسه با وزیر بهداشت ما باشند.

 
ارژنگ با اشاره به واقعه غدیر گفت: غدیر یک جریان است که در قبال احیای آن وظیفه داریم و همه باید پیام غدیر را به دیگران برسانند.

 
وی بیان کرد: واقعه عظیم غدیر مربوط به تمام امت اسلام است و از مسائل بنیادین اسلامی به شمار می رود.

 
امام جمعه سرخس واقعه غدیر را نفی اسلام سکولار دانست و با اشاره به تفاوت های اسلام ناب و اسلام سکولار عنوان کرد: اسلام سکولار یعنی جدایی دین از سیاست اما در واقعه غدیر ما این را می بینیم که دین متولی همه امور بشریت است.

 
ارژنگ ادامه داد: کنار گذاشتن غدیر باعث گسترش اسلام سکولار و زمینه ساز مشکلات جوامع اسلامی می شود.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: همه موظفند جریان غدیر را گسترش دهند.

 
ارژنگ ادامه دهنده راه غدیر را ولایت فقیه عنوان و بیان کرد: امروز باید از ولایت فقیه حمایت کنیم و پیام غدیر را در جهان گسترش بدهیم.

 
وی  در پایان با بیان اینکه امروز اگر غدیر به درستی در جوامع اسلامی تبیین شود شاهد اسلام داعشی نخواهیم بود، گفت: امروز مسلمانان به نام اسلام به جان هم افتاده اند که از نشانه های کنار گذاشتن غدیر است.
انتهای پیام/ع