حادثه رمی جمرات یک قتل شبه عمد است/ برای چندمین بار است که بی کفایتی این قبیله هزار فامیل آشکار می شود
حادثه رمی جمرات یک قتل شبه عمد است/ برای چندمین بار است که بی کفایتی این قبیله هزار فامیل آشکار می شود
امام جمعه سرخس با بیان اینکه حادثه رمی جمرات یک قتل شبه عمد است، گفت: هر چه سریع تر باید شورایی از کشورهای اسلامی که بیشترین زائران را دارند تشکیل و برای مدیریت حج تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با اشاره به حادثه روز گذشته در مراسم رمی جمرات گفت: تعبیرهای مختلفی درباره این حادثه مطرح شد، اما مهم ترین دلیل وقوع این اتفاق بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولان سعودی است.

 

امام جمعه سرخس افزود: برای چندمین بار است که عدم کفایت این قبیله هزار فامیل برای اداره حرمین شریفین آشکار می شود و اگر تاریخ برگزاری مراسم حج را نگاه کنیم چرا باید این حوادث ناگوار تکرار شود؟

 

وی با اشاره تهاجم وحشیانه سعودی ها در سال ۶۶ و قتل و عام زائران ایرانی، تصریح کرد: بی تدبیری و عدم امدادرسانی به موقع در حادثه روز گذشته موجب بالا رفتن آمار کشته شدگان شد.

 

ارژنگ اظهار کرد: رژیم سعودی یک عده جوان بی تجربه را برای مراسم حج به کار گرفته و بی تردید عامل قربانی، بی درایتی جانیان سعودی است.

 

خطیب نمازجمعه سرخس افزود: رژیمی که سرگرم نسل کشی در یمن، سوریه و عراق و به دنبال تامین گروه های تکفیری در جای جای کشورهای اسلامی است، دیگر تمرکزی برای اداره مراسم حج ندارد.

 

وی بیان کرد: آل سعود به جای اینکه به فکر تامین امنیت زائران خانه خدا باشد به فکر درآمدهای اقتصادی از ناحیه حاجیان است.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه حادثه رمی جمرات یک قتل شبه عمد است، تصریح کرد: هر چه سریع تر باید شورایی از کشورهای اسلامی که بیشترین زائران را دارند تشکیل و برای مدیریت حج تصمیم گیری شود.

 

خطیب نمازجمعه سرخس گفت: نخبگان جهان اسلام باید برای نجات اسلام از این رژیم فرتوت تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: رژیمی که به صهیونیست ها اجازه نسل کشی می دهد و از گروه های تکفیری و تفرقه افکن حمایت می کند خائن به حرمین شریفین است و نباید نسبت به این رژیم اغماضی نشان داد.

 

ارژنگ با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت گفت: جریان امامت و ولایت امتداد رسالت و دنباله فیض معنوی آن است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

 

امام جمعه سرخس تکریم دهه امامت و ولایت را وظیفه مسئولان و مردم دانست و افزود: برای اولین بار ستاد بزرگداشت غدیر در شهرستان سرخس برای اجرای مراسمات در این دهه و انجام کارهای اصولی و پرمحتوا تشکیل شده است.

انتهای پیام/