فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی از ناوشکن‌های زیردریایی ساخته شده جوانان ایرانی در آبهای سرزمینی کشور رونمایی خواهد شد.
به گزارش نسیم سرخس، دریادار حبیب الله سیاری عصر امروز در حاشیه همایش اقتدار دریایی و جوان انقلابی مدافع ولایت در دانشگاه مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای شمال، جنوب و آب‌های آزاد جهان حضور مستمر دارد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم از مرزهای آبی کشور دفاع ‌و منابع را حفظ کنیم و هرجا که لازم باشد از منابع محافظت کنیم امروز دستور کار نیروی دریایی حضور در آب‌های سرزمینی، منطقه نظارت، منطقه محور اقتصادی و آب‌های آزاد جهان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: اکنون ناوگروه چهل و چهارم ما برای نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر اقتدار مردم در اقیانوس اطلس واقع در آفریقای جنوبی استقرار دارد.

سیاری اضافه کرد: ناوهای دیگری نیز در خلیج عدن مشغول برقراری امنیت برای خطوط مواصلاتی کشور، تردد کشتی‌های نفتی و تجاری ما که مورد حمله دزدان دریایی واقع می‌شوند، هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دریای شمال نیز نیروی دریایی مستقر بوده و از منطقه ۲۰ درصد جمهوری اسلامی ایران محافظت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوگان شمال که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناوهای موشک‌انداز گراد که پیکان و جوشن و درفش و حمزه و امثال این همه و همه ساخت دست توانمند جوانان ایرانی در ده پانزده سال گذشته است.

سیاری با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما در ناوگان شمال یگان رزمی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در پانزده سال گذشته به این توانمندی رسیدیم و اینها را ساخته ایم.

وی افزود: قطعا” دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، ساخت ناوشکن‌ها برای زیردریایی است که به موقع به اطلاع خواهد رسید.

 منبع: تسنیم
انتهای پیام/