۵۲ واحد مسکونی تا پایان امسال تحویل مددجویان سرخسی می‌شود/ «بسیج»، پیشتاز نهضت اهدای جهیزیه در سرخس
۵۲ واحد مسکونی تا پایان امسال تحویل مددجویان سرخسی می‌شود/ «بسیج»، پیشتاز نهضت اهدای جهیزیه در سرخس
در آستانه عید سعید فطر مراسم جشن ازدواج آسان 32 زوج جوان سرخسی به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد سرخس و جمعی از خیرین در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در آخرین روز از ماه مهمانی خدا و در آستانه عید سعید فطر ظهر امروز (پنجشنبه) مراسم جشن ازدواج آسان ۳۲ زوج جوان سرخسی به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد سرخس و جمعی از خیرین در محل فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

علیرضا دادمحمدی مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس در ابتدای این مراسم با تأکید بر اینکه درصد خوشبختی نوعروسان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۹۹ درصد است، اظهار کرد: تمام تلاش نهاد انقلابی کمیته امداد در برگزاری و ترویج ازدواج آسان است که از ابتدای امسال و در دو مرحله با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی ۱۳۲ سری جهیزیه به نوعروسان این نهاد اهدا شده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ نوعروس دیگر این نهاد در صف اهدای جهیزیه هستند که در صورت تأمین جهیزیه این نوعروسان به نقطه سربه‌سر می‌رسیم.

مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس با اشاره به ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای مددجویان این شهرستان بیان داشت: کار ساخت این ۵۲ واحد را با مشارکت آستان قدس رضوی شروع کردیم و تا پایان امسال این واحدها تحویل مددجویان می‌شود.

 

عیسی صفری فرمانده سپاه سرخس در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه ازدواج آسان یکی از سرفصل‌های فرهنگی و برنامه‌های راهبردی سپاه است، خاطرنشان کرد: بخشی از سیاست‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحث محرومیت‌زدایی است که این امر مهم را قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌ازاین کمک‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه برای تأمین این ۳۲ سری جهیزیه و در راستای تسهیل گری ازدواج به کمک امداد حضرت امام (ره) واگذار شده بود، عنوان کرد: سیاست‌های محرومیت‌زدایی در هر عرصه‌ای باشد، موجب برکات زیادی می‌شود به‌خصوص در بحث ازدواج آسان که یک پیوند نبوی را به همراه دارد.

صفری با اشاره به اینکه امروز سپاه سرخس در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی شهرستان نقش ایفا می‌کند، تصریح کرد: این ۳۲ سری جهیزیه امروز با حفظ کرامت انسانی به نوعروسان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهدا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ امام‌جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه «قناعت» علت اصلی زندگی‌های پایدار است، گفت: سبک زندگی‌مان باید اسلامی شود و نه برای مردم، بلکه برای خودمان زندگی کنیم.

وی افزود: زندگی و کارمان اگر برای رضای الهی باشد، خدای متعال از فضل خودش ما را بی‌نیاز می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس یکی از شرایط زندگی الهی و آرمانی را حفظ حرمت میان زن و مرد عنوان کرد و اظهار داشت: سنگ بنای زندگی احترام متقابل بین زن و مرد است که این کار را باید به‌صورت مستمر تمرین کنند.

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: عمده طلاق‌هایی که امروز صورت می‌گیرد، دستاورد فاصله گرفتن از زندگی دینی است.

 

وی با تأکید بر اینکه سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام باید در زندگی‌های زناشویی ساری و جاری شود، گفت: حدود شرع اگر بین زن و مرد رعایت شود، زندگی آرامی خواهند داشت.

 

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به سفر مهندس پرویز فتاح رئیس کمیته امداد به شهرستان سرخس بیان کرد: به‌زودی رئیس محترم کمیته امداد به شهرستان سرخس سفر می‌کند که در این سفر به دنبال آن هستیم تا حجم نیازمندی‌ها احصاء شود.

وی با بیان اینکه با وضعیت امروز اقتصادی کشور نمی‌توان این قشر جامعه را رها کرد، اظهار داشت: کمیته امداد بایستی تسهیلات اشتغال‌زایی، کمک‌هزینه‌های ازدواج و توانمندسازی مددجویان را در قالب‌های مختلف پیگیری و اجرا کند.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «بسیج»، پیشتاز نهضت اهدای جهیزیه در شهرستان سرخس است، خاطرنشان کرد: نهضت جهیزیه در شهرستان سرخس توسط بسیج آغاز شد و امروز به نتیجه مطلوبی رسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: تلاش داریم هرچند ماه یک‌بار، این اتفاق مبارک یعنی ازدواج آسان در شهرستان سرخس برگزار شود که همکاری کمیته امداد، پایگاه‌های بسیج، ائمه جمعه و جماعات را می‌طلبد.

انتهای پیام/