۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان بین خانوارهای خسارت‌دیده از بیماری آنفلوانزای طیور در سرخس توزیع شد
۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان بین خانوارهای خسارت‌دیده از بیماری آنفلوانزای طیور در سرخس توزیع شد
تیموری گفت: در راستای کمک به معیشت خانواری که در عملیات معدوم‌سازی و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهرستان سرخس با اکیپ واکنش سریع شبکه دامپزشکی همکاری کردند، ۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان توزیع شد.

هاشم تیموری، سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به کانون شدن روستای اسلام قلعه و عملیات معدوم‌سازی طیور در این روستا که باعث مهار بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد طیور شد، در بین خانواری که در این عملیات با اکیپ دامپزشکی همکاری داشتند و برای کمک به معیشت و قدردانی از آن‌ها حدود ۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ به‌صورت رایگان توزیع شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، بیماری ویروسی مشترک بین انسان و طیور است که باعث ایجاد خسارات شدید به صنعت مرغداری و اقتصاد کشور می‌شود.

تیموری با تأکید بر اینکه این بیماری تهدیدکننده بهداشت جامعه انسانی نیز است، بیان کرد: با اقدام سریع و به‌موقع کارکنان خدوم شبکه دامپزشکی، این بیماری بلافاصله بعد از شیوع در سطح شهرستان سرخس، مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: لیست خانوارهایی که در عملیات مهار این بیماری در روستای اسلام قلعه طیور بومی‌شان معدوم شد، برای پرداخت غرامت به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس عنوان کرد: فعالیت در شبکه دامپزشکی جهاد در راه ارتقای بهداشت جامعه انسانی است و دامپزشکان جهادگرانه در راه حفظ اقتصاد و بهداشت کشور در حال تلاش هستند.

تیموری از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر، پاسگاه انتظامی گنبدلی، دهیار روستای اسلام قلعه، بخشدار مرکزی، شورای تأمین شهرستان و تمامی ارگان‌هایی که در مهار این بیماری نقش پر‌رنگی داشتند، قدردانی کرد.

به گزارش نسیم سرخس، ۲۹ بهمن‌ماه ۹۹ بلافاصله پس از گزارش شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در روستای اسلام قلعه شهرستان سرخس، اقدامات پیشگیرانه و مهار سریع توسط شبکه دامپزشکی، بسیج و سایر دستگاه‌های مربوطه آغاز و این بیماری خطرناک قبل از شیوع در سایر نقاط شهرستان، مهار شد.

بیشتر بخوانید

مهار کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان در سرخس

انتهای پیام/