۲۱ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان سرخسی پرداخت شد
۲۱ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان سرخسی پرداخت شد
رهنما گفت: بر اساس آخرین گزارشی که از مراکز خرید گندم اداره تعاون روستایی شهرستان سرخس گرفتیم، بالغ‌بر ۹۶ میلیارد تومان بهای گندم تحویلی کشاورزان بوده که تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ حدود ۲۱ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مبلغ باقی مانده را نیز از اداره کل غله استان مطالبه کردیم.

محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حمایت‌های دولت از خرید تضمینی گندم اظهار کرد: شهرستان سرخس یکی از مناطق تولید گندم و غلات در سطح استان است و در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کشت اراضی به تولید این محصول اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس افزود: الحمدلله به نسبت سال‌های گذشته استقبال کشاورزان عزیز در فروش گندم به دولت با توجه به تأکیدی که مجموعه جهاد کشاورزی داشت، خوب بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تقریبا ۱۰۰۰ تن تحویلی گندم به مراکز دولتی داشتیم اما امسال کشاورزان ما به دولت اعتماد کردند و بالغ‌بر ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم تحویل مراکر خرید شهرستان شد؛ همچنین آستان قدس رضوی هم ۱۰۰۰ تن گندم برداشت کرد و در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم امسال در شهرستان تولید داشتیم که نسبت به پارسال رشد بالایی را ثبت کردیم.

رهنما بیان کرد: تا این لحظه بر اساس آخرین گزارشی که ما از مراکز خرید گندم تعاون روستایی شهرستان گرفتیم، بالغ‌بر ۹۶ میلیارد تومان وجوه گندم کشاورزان بوده که تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ وجوه گندم پرداخت شده چیزی در حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۵ میلیارد تومان دیگر از وجوه گندم کشاورزان هنوز پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس عنوان کرد: در این راستا پیگیر مطالبات کشاورزان عزیز برای پرداخت بهای گندم هستیم و تماس‌های زیادی با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله استان داشتیم، واریز وجوه گندم کشاورزان ملی است، یعنی از تهران به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات کشاورزان هستیم و بابت تاخیر در پرداخت‌ها هم عذرخواهی می‌کنیم؛ مسئولان غله استان این قول را دادند که در همین هفته جاری ان‌شاءالله بهای گندم کشاورزان پرداخت شود تا ما شرمنده کشاورزان نباشیم.

رهنما در پایان از اعتماد کشاورزان به دولت برای خرید تضمینی گندم قدردانی کرد و گفت: پیش‌بینی تولید گندم امسال در شهرستان سرخس حدود ۱۲ هزار تن بود و امسال کشاورزان ما بیشترین تحویل گندم را به مراکز دولتی داشتند؛ ما متولی تولید در شهرستان هستیم و قطعا مطالبه کشاورزان در پرداخت بهای گندم را هم از اداره کل غله استان پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/