۱۵ خانه معسرین در سرخس بازسازی شد
۱۵ خانه معسرین در سرخس بازسازی شد
بیش از ۴۰ خانه معسرین در سرخس و روستاهای اطراف آن در حال بازسازی است که تاکنون ۱۵ خانه از این خانه ها اقدامات عمرانی آن به اتمام رسیده و تحویل افراد نیازمند داده شده است.

به گزارش نسیم سرخس، سجاد طاهریان، مسئول بسیج سازندگی سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه بسیج سازندگی، زدودن محرومیت از چهره مناطق کم برخوردار و محروم کشور است در این راستا از ابتدای سال تاکنون فعایت های جهادی و فرهنگی متعددی در شهرستان سرخس و روستاهای اطراف آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمک خیرین ۲۳ صندوق قرض الحسنه در سطح شهرستان دایر شده است، افزود: یکی از اقدامات موثر در جهت اشتغال زایی و تامین برق مناطق روستایی، احداث ۴ نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق محروم سرخس بوده است که در این راستا برای ۵ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سرخس خاطر نشان شد: با دستور مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر شروع رزمایش مواصات و همدلی، از ابتدای سال تاکنون حدود هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

طاهریان با بیان اینکه فرهنگ ازدواج ساده باید جایگزین رسوم دست و پاگیر جوانان برای ازدواج شود، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج ساده و تامین مقدمات ازدواج زوج های نیازمند، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰ سری جهیزیه با کمک خیرین و گروه های جهادی تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات سرخس و مناطق روستایی آن، کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهرستان است از این رو از ابتدای سال جاری، ۲۳ سرویس بهداشتی و حمام در نقاط مختلف سرخس در حال احداث است علاوه بر آن طی توافقی که با کمیته امداد داریم، بیش از ۴۰ خانه معسرین در سرخس و روستاهای اطراف آن در حال بازسازی است که تاکنون ۱۵ خانه از این خانه ها اقدامات عمرانی آن به اتمام رسیده و تحویل افراد نیازمند داده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سرخس یادآور شد: یکی از مشکلات منطقه بزنگان، عدم وجود سیستم آب رسانی به مناطق کشاورزی بود از این رو بسیج سازندگی با همکاری اهالی روستا بیش از ۲ هزار متر لوله کشی برای زمین های کشاورزی انجام داد که این اقدام باعث تثبیت جمعیت روستایی آن شد.

طاهریان افزود: در شهریور ماه سال جاری بیش از ۴۰۰ بسته لوازم التحریر با کمک گروه های جهادی بین دانش آموزان مناطق محروم سرخس توزیع شد علاوه بر آن ابتدای هر ماه قمری گردهمایی گروه های جهاد سرخس را داریم که در این گردهمایی هربار تعداد ۲۰ الی ۲۵ گوسفند ذبح می شوند و گوشت آن ها بین خانواده افراد نیازمند توزیع می شود.

انتهای پیام/