۱۰۰۰ هکتار از اراضی سرخس «کپه کاری» می‌شود/ فرمانده سپاه سرخس: همکاری با منابع طبیعی برای مقابله با ریزگردها ادامه دارد
۱۰۰۰ هکتار از اراضی سرخس «کپه کاری» می‌شود/ فرمانده سپاه سرخس: همکاری با منابع طبیعی برای مقابله با ریزگردها ادامه دارد
همزمان با هفته منابع طبیعی و در اقدامی جهادی صبح امروز (چهارشنبه) با همکاری بسیج و منابع طبیعی شهرستان سرخس عملیات «کپه کاری» در 1000 هکتار از اراضی دهستان تجن این شهرستان برای مقابله با ریزگردها و شن‌های روان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با هفته منابع طبیعی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه و رئیس اداره منابع طبیعی سرخس و جمعی از بسیجیان این شهرستان عملیات «کپه کاری» در دهستان هدف و در محدوده روستاهای سنگر و صمدآباد سرخس برای مقابله با ریزگردها و شن‌های روان آغاز شد.

فرمانده سپاه سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به جزییات اجرای این طرح اظهار کرد: طبق توافقی که با اداره منابع طبیعی شهرستان داشتیم، قرار است در دهستان هدف این شهرستان که دهستان تجن است، یکی از پروژه‌های اجرایی پروژه «بیابان‌زدایی» باشد.

عیسی صفری تأکید کرد: «مقابله با ریزگردها و شن‌های روان» و «حفاظت از پوشش گیاهی موجود» در محدوه ای که متعلق به اراضی ملی و تحت حفاظت منابع طبیعی است ازجمله اهداف اجرای این پروژه است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح سرمایه‌گذاری خوبی برای حفاظت از خاک و مقابله با ریزگردهای احتمالی است و روستاهایی که در دهستان تجن گرفتار این معضل هستند با اجرای این طرح از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای این طرح، ۱۰۰۰ هکتار از اراضی مناطق یادشده «کپه کاری» می‌شود.

صفری با تأکید بر اینکه همکاری بسیج شهرستان سرخس با منابع طبیعی برای مقابله با ریزگردها ادامه دارد، اظهار داشت: اجرای این طرح تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/