یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شد/ فعالیت ۵۷۰ آشپزخانه مردمی اطعام مهدوی در خراسان رضوی
یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شد/ فعالیت ۵۷۰ آشپزخانه مردمی اطعام مهدوی در خراسان رضوی
سلم‌آبادی گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۶۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شده و ۶۷۰ هزار سفره افطاری ساده نیز توسط خیران، مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها، هیئت‌های مذهبی، نهادهای حاکمیتی و گروه‌های جهادی پهن شده است.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم، نگاه مردم به محرومان در این ماه ویژه‌تر است؛ احساس مردم در این ماه برانگیخته است و به دنبال بهانه‌ای هستند تا کار خیری انجام بدهند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: در استان خراسان رضوی ۵۷۰ آشپزخانه اطعام مهدوی داریم که در ایام ماه میارک رمضان فعال شدند و همه آن‌ها هم مردمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۶۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده و ۶۷۰ هزار سفره افطاری ساده نیز توسط خیران، مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها، هیئت‌های مذهبی، نهادهای حاکمیتی و گروه‌های جهادی پهن شده است.

سلم‌آبادی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد خراسان رضوی در دهه آخر ماه مبارک رمضان بحث شورای زکات استان است؛ برنامه‌‍‌ریزی کردیم، شورای زکات استان با همراهی موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و موسساتی که اخذ فطریه را دارند، این مجوز را صادر کند که هر کسی با آرم و عنوان شورای زکات نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کند.

ایجاد بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی توسط کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه با اشاره به واگذاری تسهیلات اشتغالزایی برای ارتقای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که امسال دنبال می‌کنیم، بحث ارائه تسهیلات اشغالزایی است.

وی اضافه کرد: در شهرستان سرخس ضمن دیداری که با امام جمعه و فرماندار این شهرستان داشتیم قرار بر این شد که کمیته امداد هر میزان شغلی که بنا است، ایجاد شود، از محل بند «ب» تبصره ۱۶ در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد با اقساط ۷ ساله کمک کنیم تا بر اساس شرایط و ضوابطی که اعلام می‌شود، بتوانیم در بحث اشتغال و درآمد خانواده‌ها کمک خوبی را به شهرستان داشته باشیم.

سلم‌آبادی بیان کرد: بحث دیگری که در شهرستان سرخس داشتیم، قرار شد بیماران پرهزینه از جمله بیماران شیمی درمانی، دیالیزی، پیوندی و صعب‌العلاج در جامعه هدف کمیته امداد را کمک کنیم تا بخشی از نیازهای درمانی آن‌ها برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغالزایی داشتیم که با گزارشی که امروز گرفتیم، ۱۰۰ درصد آن پرداخت و در اختیار خانواده‎‌های نیازمند جامعه هدف کمیته امداد استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان منابع اشتغالزایی کمیته امداد استان است که بیش از حدود سه برابر افزایش منابع تسهیلات را نسبت به پارسال داشتیم و این نشان می‌هد با توجه به نام‌گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی، کمیته امداد هدف‌گذاری و ارتقای توانمندسازی خانواده‌ها را دنبال می‌کند.

سلم‌آبادی در پایان تصریح کرد: با واگذاری این منابع، پارسال بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد کردیم و امسال با وجود اینکه ابلاغیه‌ای نیامده، اما پیش‌بینی ما ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی است.

انتهای پیام/