گلایه فرماندار سرخس از مسئولان مخابرات استان/ ناقضان محدویت‌های کرونایی شب یلدا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند
گلایه فرماندار سرخس از مسئولان مخابرات استان/ ناقضان محدویت‌های کرونایی شب یلدا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند
رجبی مقدم گفت: در عرصه تعلیم و تربیت باید پیگیری شود تا زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان سرخس تقویت و در آموزش مجازی مشکلی دانش‌آموزان ما نداشته باشند که در این رابطه از مسئولان مخابرات استان گلایه داریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان سرخس با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در این شهرستان اظهار کرد: هر چند روند شیوع بیماری در شهرستان نزولی است، اما برگزاری مراسم‌های تعزیه در منازل یکی از مسائلی است که امروز با آن روبرو هستیم و ممکن است، آمارها را دوباره صعودی کند.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در اختیار ستاد کرونا استان است و ما هم تابع نظر این ستاد هستیم.

وی بیان کرد: کمک‌های مومنانه به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بحران کرونا باید ادامه پیدا کند و مشارکت‌های مردمی در این رابطه تقویت شود.

گلایه فرماندار سرخس از مسئولان مخابرات استان

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد: بخشداران در بحث مراسم‌های عروسی و عزا تذکرات لازم را به دهیاران بدهند تا شاهد نقض محدودیت‌های کرونایی توسط برخی افراد در سطح روستاهای شهرستان نباشیم.

وی افزود: کرونا با وجود تهدیداتی که داشت، فرصت‌های زیادی را در شهرستان سرخس برای ما فراهم کرد و باعث شد تا ظرفیت‌های بهداشتی ما کم‌کم تکمیل شود.

فرماندار سرخس بیان کرد: در عرصه تعلیم و تربیت باید پیگیری شود تا زیرساخت‌های مخابراتی تقویت و در آموزش مجازی مشکلی دانش‌آموزان ما نداشته باشند که در این رابطه از مسئولان مخابرات استان گلایه داریم.

رجبی مقدم تصریح کرد: شب یلدا محدودیت‌ها از ساعت ۶ عصر در شهرستان سرخس اعمال می‌شود و برای ناقضان محدودیت‌های کرونایی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه این جلسه تاکید کرد: انتظار داریم همه مسئولان برای مقابله با بیماری کرونا پای کار باشند و مصوبات ستاد کرونا زمانی محقق می‌شود که اطلاع‌رسانی‌ها به درستی انجام شود و همه پایبند به اجرای آن باشند.

وی افزود: مدت پلمب اصناف ناقض محدودیت‌های کرونایی ۱۵ روز است و بازگشایی صنف متخلف در این مدت امکان‌پذیر نیست؛ ضمن اینکه نقض محدودیت‌های کرونایی تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و با قانون‌شکنان برخورد جدی می‌کنیم.

جهانی تصریح کرد: مراسم‌های عروسی و عزا هم در این شرایط تهدید علیه بهداشت عمومی است و در روستاها، دهیاران و شوراها با همکاری خانه‌های بهداشت باید با اشراف کامل جلوی برگزاری این مراسم‌ها را بگیرند.

رصد هفته‌ای آموزش‌های مجازی در سرخس

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش و پرورش سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود یک‌ماه است که کلاس‌ها در سرخس به‌صورت مجازی برگزار و در این مدت روزهای پنجشنبه رصد کلاس‌ها انجام و نقاط قوت و ضعف بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: روستاهایی داریم که اینترنت ندارند و برای این روستاها برنامه داریم که به هر طریقی عرصه تعلیم و تربیت متوقف نشود.

دادمحمدی بیان کرد: در روستاهای بالادست بزنگان معلمان مستقر هستند و بیتوته دارند؛ برای روستاهای صعب‌العبور نیز در قالب طرح قاصدک درسنامه‌‌هایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش سرخس خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام(ره) داشتیم، ماه قبل مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای خرید تبلت یا گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان به این اداره اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: با این اعتبار و مشارکت ۳۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد در این طرح، ۲۰۰ دستگاه تبلت یا گوشی که از لحاظ فنی محدویت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده و فقط دسترسی به شبکه شاد را فراهم می‌کند، خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد که با دقت بالایی شناسایی شدند، قرار می‌گیرد.

دادمحمدی در پایان گفت: امسال بازمانده از تحصیل در شهرستان بیشتر از پایه اول بود که به دلیل شرایط کرونایی ثبت نام را خانواده‌ها برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفتند.

انتهای پیام/