گام اول اداره کار سرخس برای حل مشکلات «نگهبانان بانک»
گام اول اداره کار سرخس برای حل مشکلات «نگهبانان بانک»
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرخس از پیگیری مشکلات «نگهبانان بانک» در این شهرستان خبر داد.

محمود کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به اخبار دریافتی و اینکه نیروهای شاغل در مؤسسات حفاظتی و مراقبتی عمدتاً «نگهبانان بانک» در سرخس از حداقل حقوق و مزایای قانونی بهره‌مند نیستند، این موضوع باعث ایجاد نارضایتی و مراجعه این افراد به ادارات کار شده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی سرخس خاطرنشان کرد: به‌منظور بررسی حقوق و مزایای نگهبانان بانک، بازرسی از محل کار آن‌ها توسط بازرسان کار در دستور کار قرار گرفته و در صورت صحت این موضوع ابلاغ به کارفرما در خصوص پرداخت حقوق و مزایای قانونی انجام می‌شود.

۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ بود که «نگهبانان بانک‌ها» در سرخس با ارسال پیامی به پایگاه خبری نسیم سرخس، از عدم توجه مسئولان به شغل و مشکلات شغلی‌شان گلایه کردند.

در متن این پیام آمده بود:

در روزهای کرونایی که مسئولان دغدغه رفاه مردم و کمک به مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا را دارند و تلاش می‌کنند تا کمی از مشکلات معیشتی مردم کم شود، شغلی هم هست که هیچ‌یک از مسئولان یادی از آن نمی‌کنند و در واقع از شرایط آن کاملاً بی‌اطلاع‌اند؛ که آن «نگهبانی بانک‌ها»‌ است.

از مهم‌ترین مشکلاتی که در این پیام به آن اشاره شده، حقوق روزی ۶۰ هزار تومان، روزهای تعطیل بدون حقوق، روزهایی که بانک‌ها به‌ علت کرونا تعطیل بوده بدون حقوق، عدم مزایا همچون عیدی و غیره در پایان سال، عدم بیمه تأمین اجتماعی و مرخصی‌ها بدون حقوق است.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده که در فروردین‌ماه برخی از نگهبانان بانک‌ها در این شهرستان به علت تعطیلی بانک‌ها ۳۰۰ الی ۴۰۰ دریافتی حقوق داشتند، هرچند در شرایط عادی مثلاً ۲۳ الی ۲۴ روز که تعطیلات هم نباشد دریافتی ماهیانه این عزیزان بین یک‌میلیون و ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ما به نظر می‌رسد که اصلاً قانون اداره کار در این شغل جایگاهی ندارد و برخی از این افراد که حتی بالای ۵ سال سابقه کار دارند اما شرایط برای آن‌ها هم هیچ تفاوتی ندارد.

سؤال اینجاست که آیا نمی‌شود برای این افراد که شرایط سخت حمل و مواظبت از سلاح و وجود خطر را دارند، حداقل حقوق و مزایای اداره کار را تعیین کرد.

مسئولان مربوطه در شهرستان و استان با توجه به اینکه اکثر این افراد دارای زن و چندین فرزند بوده و از نظر معیشتی دچار مشکل هستند، بایستی راهکاری برای سروسامان دادن به این شغل ارائه بدهند تا انگیزه این عزیزان برای حفظ سرمایه‌های مردم دوچندان شود، هرچند نگهبانان بانک‌ها با همین دغدغه مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/