کوتاهی در رسیدگی سریع به مسئله «ریزگردها» در سرخس جرم بزرگی است
کوتاهی در رسیدگی سریع به مسئله «ریزگردها» در سرخس جرم بزرگی است
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مسئله «ریزگردها» در شهرستان سرخس بحرانی شده و کوتاهی در رسیدگی سریع به این مسئله که با سلامت مردم گره خورده، جرم بزرگی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان سرخس صبح امروز در محل دادگستری این شهرستان با محوریت رسیدگی به مسئله «ریزگردها» برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این جلسه با تاکید بر اینکه میزهای ریاست حاصل خون شهدا است، اظهار کرد: هر مسئولی در حوزه کاری خودش نباید گرفتار روزمرگی شده و مسئولیت دارد که روز به روز پیشرفت داشته باشد.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه در مسئله ریزگردها باید ریشه‌یابی دقیق شود که تخریب‌ مراتع، چرای دام و خشکسالی هر کدام چقدر در این مسئله اثرگذار هستند، افزود: از جهت ریزگردها در بحران هستیم و کوتاهی در رسیدگی سریع به مسئله ریزگردها جرم بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه ریزگردها با سلامت مردم گره خورده است، بیان کرد: ستاد بحران کشور باید اعتبارات ویژه‌ای برای مهار ریزگردها در شهرستان سرخس در نظر بگیرد و افزایش تامین خوراک دام نیز در این وضعیت بحرانی مطالبه شود تا سهمیه بیشتری به شهرستان اختصاص پیدا کند؛ از طرفی نهال کاری به‌موقع و به‌جا باید انجام و نظارت‌ها هم برای نگهداری از آن‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: با دانه درشت‌ها که مراتع را تخریب می‌کنند باید قاطعانه برخورد شود؛ یکی از گلایه‌های مردم این است که با دانه‌ درشت‌ها که اراضی در اختیارشان است و دست به تخریب‌هایی هم می‌زنند، برخورد شود.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: در حوزه رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی و منابع طبیعی باید یک وحدت رویه قضایی داشته باشیم و مسائل با قید فوریت پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار اقدامات مادی باید به مسائل معنوی و فرهنگی هم توجه داشته باشیم تا رحمت الهی هم نازل شود؛ موضوع جمع‌آوری زکات هم از سوی کمیته امداد باید پیگیری و محقق شود.

انتهای پیام/