کنترل و پخش سیلاب کشف رود در انهار سنتی دشت سرخس+ تصاویر
کنترل و پخش سیلاب کشف رود در انهار سنتی دشت سرخس+ تصاویر
رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس از کنترل و پخش سیلاب اخیر کشف رود در انهار سنتی دشت سرخس خبر داد.

محمدرضا عبادی نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به کنترل سیلاب اخیر کشف رود در پی بارندگی‌های چند روز گذشته اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وجود سیلاب در رودخانه کشف رود و ظرفیت انهار سنتی نوروزآباد، مظفری و انقلاب این شهرستان، حدود ۱۵ مترمکعب آب برای استفاده کشاورزان و تغذیه آبخوان دشت سرخس به این انهار انتقال داده شد.

رئیس اداره منابع آب سرخس با اشاره به آماده‌باش کارکنان این اداره برای مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی افزود: کارکنان اداره منابع آب شهرستان سرخس در قالب چهار اکیپ بلافاصله پس از اخطارهای هواشناسی درباره بارش باران شدید در این شهرستان، از همان ساعات اولیه روز سه‌شنبه با حضور در منطقه اقدام به بررسی وضعیت سیلاب کردند.

وی تصریح کرد: حدود ساعت ۳ صبح طبق گزارش کارکنان این اداره، سیلابی با دبی تقریباً ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه به بند انحرافی شیرتپه رسید که در اولین اقدام ضمن هماهنگی با سد دوستی و بستن دریچه‌های تنظیم آب کانال‌های بتنی از ورود سیلاب و رسوب به شبکه جلوگیری شد.

عبادی نژاد در پایان با ابراز امیدواری از تکمیل سد شوریجه در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: با تکمیل سد شوریجه از خروج کامل سیلاب از مرز کشور جلوگیری می‌شود و کشاورزان ما می‌توانند استفاده لازم از این سیلاب‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس